• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel 2003 - MAX() als aan voorwaarde is voldaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

no3o5

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2009
Ik heb een lijst met voorschriften (6000+) in deze lijst staat ondermeer de naam van de editor die dit voorschrift als laatst heeft gewijzigd en op welke datum dit is gebeurt.

Nu wil ik achter elke naam van elke editor de datum van het laatste voorschrift wat deze persoon heeft gewijzigd. helaas kent excel de functie =MAX.ALS() niet.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen.

Ik heb een zeer uitgekleed voorbeeld bestand bijgevoegd

Bekijk bijlage Voorbeeld.xls

met een draaitabel?

no3o5,

dat zou kunnen met een draaitabel, zie bijlage

Bijlagen

@Haije. Thnx dit werkt heel goed

@Thoralf. Gek genoeg werkt de formule in het voorbeeld heel goed. als ik reproduceer in het goede overzicht werkt het niet
Ik voer hem wel in met "ctrl + shift + enter".
Dit was wel de weg die ik wilde gaan aangezien dit een aanvulling is op een aantal formules die ik al geplaatst heb.

Maar ik probeer nog even

Thnx allen

Ik heb al door waarom het niet lukte met de matrixformule. Ik probeerde de formule toe te passen op de hele kolom "A:A" inclusief kolomkop dus.
Nu heb ik het bereik aangepast "A2:A10000", en de formule werkt wel. Geen idee waarom dit zo is maar het werkt

Laatst bewerkt:
Gek genoeg werkt de formule in het voorbeeld heel goed. als ik reproduceer in het goede overzicht werkt het niet
Zo gek is dat niet:
Pas vanaf Excel 2007 is er de mogelijkheid om A:A te gebruiken in formules.

Zo gek is dat niet:
Pas vanaf Excel 2007 is er de mogelijkheid om A:A te gebruiken in formules.

Had ik geen idee van. Ik maak heel vaak gebruik van de mogelijkheid om een hele kolom in een formule te gebruiken.
Goed dat ik het nu weet dat ik nu weet dat dit een oorzaak van niet werkende formules kan zijn, Thnx

Bedankt voor alle hulp.
Zal gelijk het slotje opzoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan