• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel 2003 | rekenen man/vrouw in bepaalde loonschaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huperdepuup

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2009
Beste lezer,

vanuit mijn merk heb ik de opdracht gekregen om in excel te verwerken in welke loonschaal de man of vrouw zich bevindt.
Zelf heb ik al verwerkt wie man en vrouw is, en in welke loonschaal ze zich bevinden. Nu moet ik een formule hebben die het volgende laat zien:
in loonschaal 1-3 bevinden zich "x" mannen
in loonschaal 1-3 bevinden zich "x" vrouwen

in loonschaal 4-6 bevinden zich "x" mannen
in loonschaal 4-6 bevinden zich "x" vrouwen

Daarnaast moet het zelfde gebeuren, alleen dan niet op vergelijking van geslacht, maar op leeftijdsklasse.

in loonschaal 1-3 bevinden zich "x" personen jonger dan 25 jaar (exclusief 25 jaar)
in loonschaal 1-3 bevinden zich "x" personen tussen 25-35 (inclusief 25 jaar)
in loonschaal 4-6 bevinden zich "x" personen jonger dan 25 jaar
in loonschaal 4-6 bevinden zich "x" personen tussen 25-35

Mocht iemand me hiermee uit de brand helpen, graag!
Alvast bedank!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Voor het eerste gedeelte van je vraag zeg ik: draaitabel (pivot table)
Voor het tweede gedeelte:

eerst leeftijd uitrekenen
dan extra kolom met leeftijdsrange
en je kan dan ook weer een draaitabel gebruiken

Maar een voorbeeld ontdaan van gevoelige informatie zegt meer dan 1000 woorden.

Ik snap niet goed wat je bedoelt met draaitabel. Ik heb de leeftijds al uitgerekend, zoals je kunt zien in de bijlagen.

Raymond, bedankt voor de moeite. Hoe krijg ik nu de gegevens uit die draaitabel, in het overzicht. ik moet het namelijk op dezelfde manier doen als bij de schaling en het aantal medewerkers wat daaronder valt. Zoals je kunt zien in blad 2

Misschien een brug te ver, maar zou het niet veel mooier zijn als je voor bepaalde dingen aparte tabs maakt ? Bijvoorbeeld mannen schaal 1-3 dan heb je alle gegevens van de desbetreffende persoon er ook meteen bij, in hetzelfde blad zou je dmv kolommen aan kunnen geven de leeftijdsklasse. Vanuit deze tabs kun je weer een totaal tab veld maken.

Minder en makkelijkere code, en veel meer details.

Dan miosschien nog een dom vraagje, maar hoe kun je 8,8 mannen in FTE hebben ??? of is dat een percentage?

Groeten,
Jacques

Code:
Beste huuperdepuup,

Code:
EDIT:De man/vrouw zijn in kaart gebracht. (met dank aan richard)
Nu moeten deze uitgesplit worden in leeftijdsklassen.
bijv. jonger dan 20 jaar (exclusief 20)
jonger dan 30 jaar (exclusief 30) (inclusief 20 jaar)
Iemand enig idee?dit kan met somproduct (sumproduct)
het zou eenvoudiger zijn om even een bestandje bij te voegen, zodat dit aangepast kan worden.

Met vriendelijke groeten,

Oeldere

deze oplossing komt van hier.

zet je bovenstaande vraag dan even op opgelost.

met vriendelijke groeten,

Oeldere

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan