markvansintfiet
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 27 mei 2008
Ik wil een SUMIF formule uitbreiden met een 2e conditie. Ik heb hierop gegoogled, ben niet de enige die dat wil en er zijn ook oplossingen voor, alleen snap ik deze niet, mede door mijn gebrekkige Excel ervaring.
Mijn probleem:
Ik gebruik deze formule: =(SUMIF('werkblad1'!$A$10:$A$371;$A54;werkblad1'!D$10
$371))
Als ik deze formulie een mensentaal moet omschrijven krijg ik dit:
Totaal van alle waardes in D10 t/m D371 op "werkblad1" als de waarde in kolom(werkblad1) overeenkomt met de inhoud van cel A54(op huidige werkblad).
Nu wil ik daar een extra conditie aan toevoegen zodat het er zo uit komt te zien:
Totaal van alle waardes in D10 t/m D371 op "werkblad1" als de waarde in kolom A(werkblad1) overeenkomt met de inhoud van cel A54(op huidige werkblad) en de waarde in kolom B(werkblad1) hoger is dan 1000.
Omdat dit misschien heel ingewikkeld klinkt heb ik het probleem vereenvoudigd naar 1 werkblad, zie onderstaand plaatje:
In F8 staat deze formule: =SUMIF(A2:A5;C8;D2
5)
Nu wil ik een conditie toevoegen dat hij alleen velden in D meeneemt als de waarde in B hoger is dan 1000.
IN een creatieve bui heb ik dit geprobeerd: =SUMIF(A2:A5;C8;AND(B2:B5;>1000);D2
5)
maar helaas werkt dit ook niet. Wie kan me helpen?
ps: hoe voorkom ik smileys in mijn posting?
Mijn probleem:
Ik gebruik deze formule: =(SUMIF('werkblad1'!$A$10:$A$371;$A54;werkblad1'!D$10

Als ik deze formulie een mensentaal moet omschrijven krijg ik dit:
Totaal van alle waardes in D10 t/m D371 op "werkblad1" als de waarde in kolom(werkblad1) overeenkomt met de inhoud van cel A54(op huidige werkblad).
Nu wil ik daar een extra conditie aan toevoegen zodat het er zo uit komt te zien:
Totaal van alle waardes in D10 t/m D371 op "werkblad1" als de waarde in kolom A(werkblad1) overeenkomt met de inhoud van cel A54(op huidige werkblad) en de waarde in kolom B(werkblad1) hoger is dan 1000.
Omdat dit misschien heel ingewikkeld klinkt heb ik het probleem vereenvoudigd naar 1 werkblad, zie onderstaand plaatje:

In F8 staat deze formule: =SUMIF(A2:A5;C8;D2

Nu wil ik een conditie toevoegen dat hij alleen velden in D meeneemt als de waarde in B hoger is dan 1000.
IN een creatieve bui heb ik dit geprobeerd: =SUMIF(A2:A5;C8;AND(B2:B5;>1000);D2

maar helaas werkt dit ook niet. Wie kan me helpen?
ps: hoe voorkom ik smileys in mijn posting?
Laatst bewerkt: