Beste forum leden,
Kan iemand mij met het volgen probleem helpen
Ik probeer met het onderstaand code gegevens van een oude workbook "Old" te kopieren naar een nieuw workbook "New" . Mijn code heb ik in een ander (3e)workbook "Transfer". In het workbook "New" heb ik data in kolom A tm Z niet aan eengesloten. Mijn probleem is dat ik het laatste rij niet kan vinden. als het om 1 kolom gaat dan lukt het wel.
Mijn 2e vraag is hoe kan dmv code controlen of een sheet (vet gedrukt in vba code) bestaat, als het bestaat dan moeten de gegevens gekopieerd worden.
Alvast bedankt
Groeten
Roso
Kan iemand mij met het volgen probleem helpen
Ik probeer met het onderstaand code gegevens van een oude workbook "Old" te kopieren naar een nieuw workbook "New" . Mijn code heb ik in een ander (3e)workbook "Transfer". In het workbook "New" heb ik data in kolom A tm Z niet aan eengesloten. Mijn probleem is dat ik het laatste rij niet kan vinden. als het om 1 kolom gaat dan lukt het wel.
Mijn 2e vraag is hoe kan dmv code controlen of een sheet (vet gedrukt in vba code) bestaat, als het bestaat dan moeten de gegevens gekopieerd worden.
Alvast bedankt
Groeten
Roso
Code:
Sub Transfer()
Application.ScreenUpdating = False
Dim vFilename
Dim vFilename2
'FullFileName = Application.GetOpenFilename("Excel files (*.xl*),*.xl*", _
1, "Custom Dialog Title", , False)
'Old masterlist
vFilename = Application.GetOpenFilename("Excel bestanden (*.xls), *.xls", , "Select Old Masterlist")
'New Masterlist
vFilename2 = Application.GetOpenFilename("Excel bestanden (*.xls), *.xls)", , "Select New Masterlist")
'kijk of er een bestand is geselecteerd
If vFilename <> False Then
Set wbk = Workbooks.Open(vFilename)
With wbk.[B]Sheets("Hall")[/B]
Range("A2:E" & Range("A65536").End(xlUp).Row).Copy
End With
Set Wbk2 = Workbooks.Open(vFilename2)
Wbk2.Sheets("Masterlist").Select
With Wbk2.Sheets("Masterlist")
[B][COLOR="red"] Range("A" & Range("A65536").End(xlUp).Row).Offset(1, 3).PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
:=False, Transpose:=False[/COLOR][/B]
.Range("A:AZ").Columns.AutoFit
Application.CutCopyMode = False
End With
End If
If vFilename = False Then Exit Sub
If vFilename2 = False Then Exit Sub
End Sub