• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nikki Russel

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2008
Heb de nieuwe update van Windows 10 geinstalleerd. Nu heb ik problemen met Excel 2003, als ik een map open en bijwerk
en wil opslaan of opslaan als dan sluit hij meteen Excel af zonder de bijwerkingen maar wel met de juiste datum en tijd.
verder wordt er ook nog een bestand opgeslagen zonder extensie bv. 250F1400 of 5DE91400 of B3A03400 bestanden beginnen
met: R o o t E n t r y en verder niet te lezen. Maar maak ik een nieuw bestand dan wordt deze wel opgeslagen met de gegevens
en sluit Excel ook niet af.

Als dit probleem niet kan worden opgelost dan zou ik Office 2016 nog kunnen installeren, maar dan zit ik weer met OUTLOOK

het adres bestand en belangrijke e-mails zou ik die ergens op kunnen slaan om eerst office 2003 te verwijderen dan office 2016
installeren en dan het adresboek en de e-mails terug te zetten in 2016.

Bij voorbaat hartelijk dank,

Met vriendelijke groet,
Nikki

Bij mijn weten zou een upgrade naar 2016 die gegevens moeten behouden of op zijn minst moet je die kunnen importeren.

Zorg dat je altijd een systeemimage en meerdere backups van alle data incl mail.
Vervolgens kun je gerust Office 2016 installeren.
In principe wordt die altijd compleet, er is geen keuze menu om Outlook weg te laten. Het kan we maar dan moet je je verdiepen in in installatie script en aangeven welke je wilt excluden, uitsluiten, zoals dat heet.
Installeer O-2016 in een andere map en je kunt Office 2003 gewoon laten staan. Excel 2003 kun je dan nog steeds gebruiken.
Alleen Outlook wordt wel vervangen zo ver ik weet.
Je moet uiteindelijk toch een keer afscheid nemen van Excel/O-2003, nu de tijd rijp?
Ik vin zelf Excel 2003 in veel opzichten ook veel handiger, maar ben nu toch ook over op O-2016. Maar het gemak waarmee je de grafriek wizard gebruikt in E2003..

Hele weekend geprobeerd te achterhalen waar het probleem vandaan komt.
Mij is opgevallen dat niet alle sheets niet te bewerken zijn, ik heb een paar sheets
beveiligd met een wachtwoord in Excel en vlgs loopt het met die verkeerd, krijg deze melding:
Microsoft Visual Basic : Compileerfout in verborgen module: ThisWorkbook

Heb op de laptop Office 2016 staan als ik dan de betreffende sheet daarop wil openen, hetzelfde probleem
mag ik hierop uitmaken dat het aan de sheet ligt, die in principe altijd werkte of is er door d update iets veranderd.

Als ik de module;ThisWorkbook bekijk is deze leeg, er staat dan ook verborgen module, hoe vind ik deze dan om
eventueel op te lossen?

Krijg je die compileerfout ook als je gewoon blanko Excel start? Ik durf te wedden van wel. Kijk eens in je lijstje met aangevinkte invoegtoepassingen, vink ze om de beurt uit en hestart Excel dan weet je welke het is. Het kan ook een foutje in een bestand zijn in je XLSTART map: %appdata%\Microsoft\Excel\XLSTART

Nee, als ik een nieuw blad open, dan krijg ik geen melding, als
ik hierin willekeurige getallen type en bv optel en dan voor opslaan kies
dan slaat hij het blad gewoon op.
Bij de invoegtoepassingen is allen: Hulpprogramma's voor de Euro aangevinkt.
De map XLStart is leeg.

Plaats eens een van die sheets met foutmelding hier (mits er geen gevoelige info in staat)

Reactie Excel

Had ik wel willen doen, maar gaat financiele dingen en moet ik hem geheel wissen
en dan heeft het weinig zin.
Loopt ieder keer van jaar op jaar.
Ik had hier een wachtwoord opstaan, opslaan als en via extra een wachtwoord toevoegen
geprobeerd deze er weer af te halen omdat ik dacht dat het daar aan ligt, maar lukte niet,
toen het laatste jaar naar een nieuw werkblad gekopieerd en opgeslagen.
Vreemd genoeg werkt het nu, hij kon op één of ander manier hier niet mee omgaan,
het vreemde is dat dit na de update van Windows is gegaan.
Ook heb ik nog iets gevonden over een oplossing: Start de windows Firewall-service voor dit probleem
via regedit: services.msc en dan bij Dervice(Local) bij Wimdows Firewall eerst op Stop the service te klikken
en dan vervolgens op Restart the service.
Bij mij staat er: Windows Defender Firewall mar zie de opties stop c.q. restart niet staan.
Ik vind het allemaal vaag en vreemd dat je zo niet kan zien waar het aan ligt.
m.vr.gr. Nikki

ik heb een paar sheets
beveiligd met een wachtwoord in Excel en vlgs loopt het met die verkeerd, krijg deze melding:
Microsoft Visual Basic : Compileerfout in verborgen module: ThisWorkbook

Maar is het niet zo dat die sheetbeveiliging roet in het eten gooit.
wordt in de beveiliging uitgeschakeld in de vba voor de sheets bewerkt worden?

Reactie Excel

Ik denk het wel, maar ik heb geprobeerd de beveiliging er afte halen, maar lukt niet
omdat ik het niet meer weet.

Ik heb de sheet beveiligd door: opslaan als en te kiezen voor Extra ->Algemene opties en
wachtwoord invoeren.
Heb geprobeerd opslaan als Extra -> Algemene opties en het wachtwoord eruit halen, maar dit schijnt zo niet te kunnen.

Haha wel logisch dat dat niet lukt zo, anders heeft een wachtwoord erop zetten weinig zin...

Maar voor een excel 2003 bestand zijn er nog wel mogelijkheden om de sheetbeveiliging eraf te halen. Aangezien je het bestand niet kan plaatsen op het forum moet je zelf maar even professor google raadplegen hoe wachtwoorden van excel te kraken.

Reactie Excel

Ik hoef niet te goochelen omdat ik het wachtwoord wel weet, alleen
wil ik het opslaan zonder dat wachtwoord, zodat ik het zo kan openen,
begrijpt u, het wachtwoord is geen probleem maar het verwijderen ervan.

Open het bestand met wachtwoord.
Opslaan als → Extra → Algemene opties → wachtwoorden verwijderen → Ok → Opslaan.

Zo gedaan?
http://www.nldit.com/software/microsoft-access/201309/138987.html
Hoe te Password Protection verwijderen in Excel
Microsoft Excel-spreadsheet -software kan een krachtig hulpmiddel voor de gebruikers zijn - zolang ze vertrouwd zijn met het gebruik van ten minste enkele van de vele mogelijkheden . Een functie die is bijzonder nuttig is de wachtwoordbeveiliging aangeboden door het programma . Gebruikers kunnen bepaalde gebieden van een spreadsheet , of een hele werkmap van onbevoegde of toevallige wijzigingen te beschermen . Natuurlijk is het belangrijk om te weten hoe de wachtwoordbeveiliging te verwijderen zodat het bestand kan worden bewerkt . Instructies
1
Open Excel en open de werkmap waarvoor u de wachtwoordbeveiliging te verwijderen . Op dit punt, als u Excel 2003 of een eerdere versie , ga dan naar stap 2 . Als u gebruik maakt van Excel 2007 overslaan en doorgaan naar stap 5 .
Klik 2 op het menu " File " en selecteer vervolgens "Opslaan als . " Klik op het menu "Extra " en kies " Algemene opties . "
3

Dubbelklik op het sterretje , dat is in het vak " Wachtwoord voor openen " , en druk daarna op " DELETE " op uw toetsenbord . Doe hetzelfde voor het vak "Wachtwoord wijzigen . "
Klik 4 op " OK " en vervolgens " Opslaan " en tenslotte " Ja" om het verwijderen wachtwoordbeveiliging vullen als je gebruik maakt van Excel 2003 of eerder .
Klik 5 op het tabblad " beoordeling" aan de top van de 2007 Excel-venster en zoek de groep pictogrammen binnen de groep " Changes " . Klik op " Beveiliging blad opheffen . " Typ het juiste wachtwoord wanneer en als u wordt gevraagd , en bent u klaar.

Reactie Excel

Jammer, heb de instructies precies uitgevoerd als hierboven, maar Excel blijft doordraaien
en links boven achter de titel verschijnt: Excel reageert niet vervolgens wordt de sheet afgesloten
en opent Excel een nieuw blad met links een scherm met: Documenten herstellen.
Uiteindelijk is er niets opgeslagen.
Ook heb ik het office pakket al opnieuw geinstalleerd.
Snap er geen sikkepit meer van!

M.vr.gr. Nikki

Ik zou toch voorstellen om het bestand qua data te anonimiseren en hier te uploaden. Anders ben ik bang dat het erg lastig wordt om tot een oplossing te komen.

Reactie Excel

Kan een bestand ook niet te groot worden?

Als ik dit lopende jaar kopieeer naar een nieuw blad en save als bv 2018
dan werkt het wel (zonder wachtwoord) en kan ik het normaal invullen en opslaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan