• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2007, 2 tabbladen met gegevens en maken extract op blad 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

JasonKoster

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2013
Berichten
17
Hallo,

Zou iemand eens mee willen denken? Ik ben een gebruiker van Excel maar zeker geen expert.
Ik heb nu een document waarbij 2 tabbladen gevuld zijn met veel gegevens in een tabel
Op blad 3 wil ik nu een extract maken waarbij ik alleen de gegevens zie die ik echt nodig heb.

Alle gegevens uit tabblad 3 haal ik uit blad 1
Behalve de postcode, die moet ik zien te halen uit tabblad 2. Dat moet ik zien te doen aan de hand van het polisnummer. De formule zou dus iets als dit moeten zijn
=ALS(A2=Tabel1[Polisnummer];Tabel1[Postcode];0)

Maar je begrijpt het al, dat werkt dus niet. Zou iemand even mee kunnen kijken?

Alvast bedankt
FrankBekijk bijlage Testbestand.xlsx
 
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A2;Tabel1[[Polisnummer]:[Postcode]];2;0);"")
De cel is opgemaakt als tekst dus werkt de formule niet.
Zet de opmaak van de cel op standaard
Zet achter de formule even voor nood: *1
Dus zo.
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A2;Tabel1[[Polisnummer]:[Postcode]];2;0);"")*1
Druk op Enter
Nu staat er #Waarde! in de cel.
Verwijder nu de *1 en druk Enter.
Sleep nu de formule met de vulgreep naar beneden zover als nodig.
 
Met wat minder omwegen kan het ook. Selecteer de formule van @HSV en rechtsklik op kopiëren. Ga naar jouw bestandje en verwijder de inhoud zet de celeigenschap op standaard. Plak vervolgens de inhoud in de formulebalk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan