• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2007: eigen opdrachtknop maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sickofitall

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2008
Berichten
375
Hallo iedereen

ik heb zonet op mijn werk Excel 2007 gekregen.
In excel 2003 had ik echter zelfgemaakte opdrachtknoppen die helaas verdwenen zijn.
Deze macro's zaten onder de map 'Prsnlk.xls' waardoor deze macro's altijd konden werken, ongeacht welke map geopend was.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik dit opnieuw kan in Excel 2007?
Als ik Excel 2007 open, opent hij ook automatisch de map 'Prsnlk.xls' (=compatibiliteitsmodus). Mijn macro heb ik gevonden én ik heb reeds in mijn 'werkbark snelle toegang' een knopje kunnen toevoegen en de macro hieraan gekoppeld.

Als ik hier echter op druk in een andere map, krijg ik de melding:
"De macro kan niet worden uitgevoerd. De macro is wellicht niet beschikbaar in dit werkboek."
Mijn macro's zijn wel (altijd) ingeschakeld.

Hoe kan ik mijn macro laten werken?
bedankt
 
sickofitall,

Ik weet het niet zeker maar hier even naar kijken kan geen kwaad.

Opties voor Excel / Invoegtoepassingen
Kijk dan rechts onder bij Beheren daar kun je kiezen naar welk onderdeel je wil kijken.
Kies voor Uitgeschakelde items en klik op start.
Nu kun je zien of er wat is uit geschakeld en kun je daar eventueel inschakelen.

Verder zou ik het niet weten en wens je suc6
 
Had ik nog niet gedaan, maar ik krijg het volgende:
'Er zijn geen uitgeschakelde items' :)

Bedankt voor het meezoeken
 
Mijn macro heb ik gevonden én ik heb reeds in mijn 'werkbark snelle toegang' een knopje kunnen toevoegen en de macro hieraan gekoppeld.
Vanuit 2010: ga naar ontwikkelaars op het lint. Heb je die niet voeg die dan eerst even toe, is handig. Kopieer de tekst van de oude macro naar de nieuwe visual basis omgeving en koppel de zo gemaakte nieuwe macro aan die knop.

Voor alle duidelijkheid: ik kan het hier niet simuleren, dus suggereer dit.
 
1) worden de macro's wel geaccepteerd?

excel 2007:

Opties voor excel => vertrouwenscentrum => instellingen voor macro's =>
alle macro's inschakelen (wordt niet aanbevolen etc).

2) of worden de persoonlijke bestanden (macro-bestanden) niet opgestart?

bij mij staan deze bestanden onder het volgende bestandenpad:

Code:
C:\Users\laptop\AppData\Roaming\Microsoft\Excel\XLSTART

ik zeg niet dat dit de oplossing is, maar niet geschoten is altijd mis ;)
 
Het probleem zat inderdaad in het feit dat Excel mijn persoonlijke map niet vond.

Ik heb de macro verwijderd en opnieuw toegevoegd terwijl mijn persoonlijke map open staat en nu lukt het wel...

Mijn persoonlijke map staat inderdaad onder C:/Documentsen settings/username/apllication data/Microsoft/Excel/XLSTART/Prsnlk.xls

De macro werkt nu wel, maar de persoonlijke map staat in .xls ipv .xlsx.
Dus deze wordt geopend in 'comptabiliteitsmodus'. Zou dat een probleem vormen als ik na verloop van tijd nog macro's wil toevoegen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan