• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2007 filter macro

• Onderwerp starter Onderwerp starter EzMe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

EzMe

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2010
Hallo allemaal,

Ik heb een klantendatabase aangemaakt. Hierin staan alle klanten welke bij mij een bestelling hebben gedaan inc klanten gegevens en wanneer dit is gebeurd.

Nu wil een filtermacro aanmaken waarmee ik de klanten selecteren die een half jaar geleden een aankoop hebben gedaan. Selecteren op maand is mijn inziens voldoende. Deze komen namelijk in aanmerking op een vervolg aankoop. Mijn doel zou zijn om een knop aan te maken en zodra je daar op drukt worden deze klanten ge"hi-light" worden, misschien dmv een kleur ofzo.

Ik heb een hele tijd zitten puzzelen om dit voor elkaar te krijgen maar het lukt me niet. Wellicht zijn er hier mensen die er meer ervaring mee hebben en die een VB scriptje kunnen posten of een voorbeeldmacrootje kunnen laten zien?

Alvast bedankt!

Grtz EzMe

Dat had ik ook al gezien. Maar dit is echter niet geheel waarnaar ik opzoek ben. Ik wil dus alleen relevante klanten weergeven. Dit aangezien het bestand vrij groot is en ik als nog een heel eind moet gaan scrollen wil ik de klanten vinden waarna ik opzoek ben.

Dat had ik ook al gezien. Maar dit is echter niet geheel waarnaar ik opzoek ben. Ik wil dus alleen relevante klanten weergeven. Dit aangezien het bestand vrij groot is en ik als nog een heel eind moet gaan scrollen wil ik de klanten vinden waarna ik opzoek ben.

Ok, zo staat het niet in je vraag :rolleyes:
Dus eerst wil je een x-aantal klanten selecteren en dan nog zoeken op datum ?

Excuses, dus wat ik precies wil is dat het filter of macro door één druk op de knop alleen de klanten weergeeft welke een half jaar geleden een aankoop hebben gedaan.

Ik heb even snel een stukje gecopy/past uit het echte bestand. Zie de bijlage.

In kollom "T" staat de data die ik graag wil filteren. Daat staat namelijk de data van de laatste aankoop.

Het is nu januari. Nu zou het mooi zijn dat zodra ik op een knop druk, de maco/ filter alleen alle klanten weergeeft die een half jaar geleden hun laatste aankoop deze. Die van juli 2009 dus. Kan het zo gemaakt worden dat de zoekresultaten een andere kleur krijgen of de waarden die niet aan deze voorwaarden voldoen gewoon niet worden weergegeven?

Ik hoop dat nu duidelijker is geworden wat ik bedoel.

Alvast bedankt!

Groeten

EzMe

//edit wat ik heb proberen te doen is het volgende:

Ik heb een cel gemaakt met de huidige datum: =VANDAAG()
Vervolgens 6 maanden eraf getrokken: =DATUM(JAAR(BM4); MAAND(BM4)-6; DAG(BM4))
Maar dan kom ik niet echt verder. Het lijkt me dat hier ergens het antwoord moet staan: http://www.meadinkent.co.uk/xlfilter.htm :)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Code:
Sub halfjaar_geleden()
    Sheets(1).Columns(20).AutoFilter 1, ">=" & Month(DateAdd("m", -6, Date)) & "-01-" & Year(DateAdd("m", -6, Date)), xlAnd, "<" & Month(DateAdd("m", -5, Date)) & "-01-" & Year(DateAdd("m", -5, Date))
End Sub

Code:
Sub halfjaar_geleden()
    Sheets(1).Columns(20).AutoFilter 1, ">=" & Month(DateAdd("m", -6, Date)) & "-01-" & Year(DateAdd("m", -6, Date)), xlAnd, "<" & Month(DateAdd("m", -5, Date)) & "-01-" & Year(DateAdd("m", -5, Date))
End Sub

Mooi! Dat is em :) Mucho Gratias, mijn dank is groot :)

Okay, het werkt zoals ik graag wil.

Echter laat de filter rij 1 staan en de rest wordt gefiltered. Zou het ook zo kunnen dat hij de rijen 1tm8 laat staan zodat de "kop" intact blijft? Dus pas na rij 8 gaat filteren?

Code:
Sheets(1).Range("T8").Resize(Sheets(1).Cells(Rows.Count, 20).End(xlUp).Row).AutoFilter

En ook nog snel he :)

Werkt als een tierelier :) Bedankt voor jullie snelle reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan