• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2007 geeft foutmelding bij laden bestand vanuit Internet Explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loeki1970

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2015
Hallo,

Wie o wie kan mij helpen:

Als ik in internet explorer een XLSX-bijlage wil openen d.m.v. een dubbel klik, dan krijg ik deze foutmelding "Deze bewerking is geannuleerd vanwege systeembeperkingen. Neem contact op met uw systeembeheerder". Ik kan de bijlage wel openen als ik kies voor "opslaan als" en het bestand op mijn harde schijf opsla, maar dat is natuurlijk een omslachtige manier.

Ik moet erbij zeggen dat ik het eerst had geprobeerd in Google Chrome, maar daarin werkt het sowieso niet. Ik heb Google Chrome verder niet verwijderd van mijn pc en er ook niets op aangepast.

Ik ben een leek op computergebied, dus ik hoop dat ik het op een eenvoudige manier kan aanpassen.

Alvast bedankt voor alle hulp.

Stel IE eens in als je standaardprogramma en geeft het alle rechten.

Stel IE eens in als je standaardprogramma en geeft het alle rechten.

Ik weet wel hoe ik IE als standaard moet instellen, maar wat bedoel je met "geeft het alle rechten"? Alleen IE instellen als standaardbrowser werkt overigens niet, geeft dezelfde foutmelding.

Al is IE standaardprogramma, dat wil nog niet zeggen dat het daarmee ook alle koppelingen voor programma's heeft.

Open standaardprogramma's.
Selecteer IE.
Daar zie je of het voor alle geschikte koppelingen wordt gebruikt.

Laatst bewerkt:
Open standaardprogramma's.
Selecteer IE.
Daar zie je of het voor alle geschikte koppelingen wordt gebruikt.

Koppelingen IE.jpg

Deze koppeling staan er bij IE, maar degene die ik zoek is .xlsx en die zie ik daar niet tussen staan.

Even graag verduidelijken.
Hoe wil je in IE een bijlage openen?
Bijlage heb je toch in Mailprogramma.

Plaats de link is, waar je dat genoemde document wil openen.

Even graag verduidelijken.
Hoe wil je in IE een bijlage openen?
Bijlage heb je toch in Mailprogramma.

Plaats de link is, waar je dat genoemde document wil openen.

De school van mijn zoon heeft een eigen website waarin leerkrachten berichten kunnen plaatsen. 1 van die berichten heeft een xlsx-bijlage en normaliter knik die openen dmv dubbelklappen op het item. Nu geeft ie echter die foutmelding. Ik kan je link niet gegeven want dan moet ik de prive-inloggegeven erbij geven en dat doe ik vanzelfsprekend niet.

Je hebt Office 2007 op je pc geïnstalleerd of Excel Viewer.
Dan maar via de route opslaan.
Open het daarna in de opslagen map.

Dank je wel voor je hulp zover. Ben bang dat dat de enige manier is. Wij hebben idd MS Office 2007.

Denk niet dat het de oplossing is, omdat IE het wel probeert te openen in Excel, maar dan in Excel die foutmelding geeft. Durf ook niet te veel te experimenteren, dus hou het maar bij opslaan op de pc en dan handmatig openen.

Probleem is niet opgelost maar toch sluit ik dit topic omdat het op een andere manier is verholpen.

Nee dat zal niet gaan, want ik had het nodig voor school en de school heeft het nu opgelost door de bijlagen op een andere manier toe te voegen, waardoor iedereen leerling alle bijlagen in google chrome kan openen.

Met deze opmerking breng je wellicht toch anderen op het idee niet zo'n probleem rechtstreeks op te lossen maar een alternatief te zoeken... dus de opmerkingen zijn zeker van waarde... dank je....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan