• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2007 knop toevoegen om lege cellen te verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tammylovey

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2008
Hallo,

Ik heb ooit een keer een excel bestand ontvangen op mijn werk om bestellingen in te voeren, als ik met dit formulier klaar was stonden er bovenaan 2 knoppen. 1 voor het verwijderen van de lege cellen (waar geen aantal in was weergeven) en 1 voor het weergeven van alle cellen.
Nu ben ik van werkgever gewisseld en wil ik ook zo'n formulier invoeren, maar hoe werkt dat? Hoe maak ik zo'n formulier met die 2 knoppen? Wij hebben excel 2007.
Ik ben een beetje een leek qua excel dus als er geantwoord wordt graag een beetje simpel houden a.u.b.
Mocht deze vraag al op het forum bestaan, zeg me waar en dan kijk ik daar wel of ik iets kan terugvinden.
Alvast bedankt!

Heb je een voorbeeld van het bestand (zonder gevoelige informatie, uiteraard), waarin je aangeeft welke cellen je leeg wilt maken.

Wat bedoel je precies met "alle cellen weergeven"?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik weet niet goed hoe ik een bestand hier kan toevoegen, maar zal je hieronder een voorbeeld geven:

artikelnr omschrijving aantal prijs
200563 / kabel 4x2.5mm / 1 / € 4.70
200564 / kabel 3x2.5mm / / € 3.20
200565 / kabel 2x2.5mm / / € 2.60
200566 / klem / 2 / € 1.20

Dit voorbeeld is dan in mijn bestand 900 cellen groot. Als ik dan een bestelling moet invullen, kan er in cel 523 wat staan en cel 640 enz.
Boven aan het formulier van mijn oude werkgever kon je er dus voor kiezen om alleen de ingevulde cellen met aantallen weer te geven (via een ingebouwde knop), zodat de lijst niet 900 cellen groot was, maar 10 cellen groot, omdat je in die 10 cellen een aantal hebt ingevuld wat je wil bestellen.
Als je nog iets vergeten was bij te voegen kon je de andere knop gebruiken om alle 900 cellen weer te geven.
Of weet je misschien een andere snelle manier om de lijst korter te maken?
Het gaat er mij om dat ik niet iedere bestelling handmatig alle cellen waar geen aantal in staat moet verwijderen. dat is een hoop extra werk.

xxx
Tammy

Laatst bewerkt:
Ik weet niet goed hoe ik een bestand hier kan toevoegen, maar zal je hieronder een voorbeeld geven:

artikelnr omschrijving aantal prijs
200563 / kabel 4x2.5mm / 1 / € 4.70
200564 / kabel 3x2.5mm / / € 3.20
200565 / kabel 2x2.5mm / / € 2.60
200566 / klem / 2 / € 1.20

Dit voorbeeld is dan in mijn bestand 900 cellen groot. Als ik dan een bestelling moet invullen, kan er in cel 523 wat staan en cel 640 enz.
Boven aan het formulier van mijn oude werkgever kon je er dus voor kiezen om alleen de ingevulde cellen met aantallen weer te geven (via een ingebouwde knop), zodat de lijst niet 900 cellen groot was, maar 10 cellen groot, omdat je in die 10 cellen een aantal hebt ingevuld wat je wil bestellen.
Als je nog iets vergeten was bij te voegen kon je de andere knop gebruiken om alle 900 cellen weer te geven.
Of weet je misschien een andere snelle manier om de lijst korter te maken?
Het gaat er mij om dat ik niet iedere bestelling handmatig alle cellen waar geen aantal in staat moet verwijderen. dat is een hoop extra werk.

xxx
Tammy

Je kunt bestanden toevoegen via het paperclip bovenaan het scherm.

Als ik je vraag zo lees dan lijkt het op een filter.
Dit doe je als volgt:
- Ga bovenaan het scherm staan.
- Selecteer: DATA - FILTER - AUTOFILTER

De cellen hebben nu een knop waarmee je ervoor kunt zorgen dat je uitsluitend de regels ziet waarin bijvoorbeeld een prijs is ingevuld.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Onderstaande handelingen verwijdert definitief de hele regels waarin niets is ingevuld bij aantal.

- Selecteer de kolom waar de aantallen staan.
- Ga naar BEWERKEN - GA NAAR
- Klik op SPECIAAL
- Selecteer LEGE WAARDEN (linkerkolom)
- Klik op OK
- Ga naar BEWERKEN - VERWIJDEREN
- Selecteer HELE RIJ
- Klik op OK

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
hallo Roncancio

Bedankt voor je reacties.
Het filteren is een prima oplossing, dat gaat wel werken hier denk ik.
Je andere oplossing kon ik niet helemaal uitkomen.
Ik heb namelijk microsoft office 2007.
Maar het filteren werkt prima voor ons, dus hartstikke bedankt voor het meedenken
en de uitleg!:thumb:

xxx
tammy

hallo Roncancio

Bedankt voor je reacties.
Het filteren is een prima oplossing, dat gaat wel werken hier denk ik.
Je andere oplossing kon ik niet helemaal uitkomen.
Ik heb namelijk microsoft office 2007.
Maar het filteren werkt prima voor ons, dus hartstikke bedankt voor het meedenken
en de uitleg!:thumb:

xxx
tammy

Graag gedaan.
Als hiermee je vraag is beantwoord, gaarne de vraag op opgelost zetten dmv knop onderaan het scherm.

Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan