• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2007 knop toevoegen om lege cellen te verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tammylovey

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2008
Hallo,

Ik heb ooit een keer een excel bestand ontvangen op mijn werk om bestellingen in te voeren, als ik met dit formulier klaar was stonden er bovenaan 2 knoppen. 1 voor het verwijderen van de lege cellen (waar geen aantal in was weergeven) en 1 voor het weergeven van alle cellen.
Nu ben ik van werkgever gewisseld en wil ik ook zo'n formulier invoeren, maar hoe werkt dat? Hoe maak ik zo'n formulier met die 2 knoppen? Wij hebben excel 2007.
Ik ben een beetje een leek qua excel dus als er geantwoord wordt graag een beetje simpel houden a.u.b.
Mocht deze vraag al op het forum bestaan, zeg me waar en dan kijk ik daar wel of ik iets kan terugvinden.
Alvast bedankt!

Heb je een voorbeeld van het bestand (zonder gevoelige informatie, uiteraard), waarin je aangeeft welke cellen je leeg wilt maken.

Wat bedoel je precies met "alle cellen weergeven"?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik weet niet goed hoe ik een bestand hier kan toevoegen, maar zal je hieronder een voorbeeld geven:

artikelnr omschrijving aantal prijs
200563 / kabel 4x2.5mm / 1 / € 4.70
200564 / kabel 3x2.5mm / / € 3.20
200565 / kabel 2x2.5mm / / € 2.60
200566 / klem / 2 / € 1.20

Dit voorbeeld is dan in mijn bestand 900 cellen groot. Als ik dan een bestelling moet invullen, kan er in cel 523 wat staan en cel 640 enz.