• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2007 - Macro - Pagina einde

Status
Niet open voor verdere reacties.

WIMLIN

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
Als bijlage een bestand met daarin 2 problemen.

Ik kom er helaas zelf niet uit.

1. In excel 2003 had ik een aantal printmacro's. Die werkte perfect. Nu in Excel 2007 worden niet al mijn rijen geprint. (Ik heb als voorbeeld genomen printmacro b.u. terneuzen) Er wordt slechts geprint tot en met rij 1112. Gebruik ik dezelfde macro in excel 2003 op een andere computer werkt de macro wel goed.

2. Ik kan geen pagina einde verwijderen zoals die staan in rij 831 en rij 1112.

Wie kan mij helpen met deze problemen in Excel 2007.

Bijlagen

Pagina einde

Normaal gesproken schuift een pagina einde door als je in excel in de rij erboven een harde pagina einde plaatst.

Ik heb nu in Excel 2007 het probleem dat dit niet gebeurd en er ook niets geprint wordt na die zachte pagina einde.

Ik heb al diverse keren alle paginaeinde verwijderd en dan weer handmatig geplaatst. Dit is echter niet de oplossing.

Kan de oorzaak mogelijk zijn dat dit bestand een oud Excel 2003 bestand is. Als ik nl het zelfde bestand open op een andere computer werkt alles wel zoals het moet.

Wimlin, je zou kunnen proberen om eerst je printarea te ' legen' via je code. Zet dan net voordat je je printrange opgeeft deze regel
Code:
    ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = ""
ALLE pagina einden worden dan verwijderd, maar door het direct instellen daarna zou alles weer goed moeten komen! (wel eerst je bestand saven vóór het testen!)

Je zou ook je code 'ns stap voor stap kunnen doorlopen om te kijken op zo'n 2007 machine wat voor printrange er wordt ingesteld (tik bij je immidiate window de regel
Code:
?  ActiveSheet.PageSetup.PrintArea
en als je de regel in je code bent gepasseerd waar de range wordt ingesteld, geef je een 'enter' in je immidiate window. De range zal dan getoond worden.)

Groet, Leo

Laatst bewerkt:
Pagina einde

Ik print dit ook zonder Macro's en dan gaat het ook fout.

Ik heb nl. al heel veel keer om uit te proberen de pagina einde verwijdert.

Dit was mijn oude Macro in Excel 2003.

Code:
ActiveSheet.Previous.Select
    Application.Goto Reference:="R23C1"
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "17610 B.U. TERNEUZEN"
    ActiveSheet.Next.Select
    Range("A514:J946").Select
    ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = "Terneuzen"
    Range("A513").Select
    Sheets(Array("Voorblad dpo sp", "Alle b.u.'s")).Select
    Sheets("Voorblad dpo sp").Activate
    Application.ActivePrinter = "Adobe PDF op Ne01:"
    ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, ActivePrinter:= _
        "Adobe PDF op Ne01:", Collate:=True
    ActiveSheet.Next.Select

Dit is mijn nieuwe macro in Excel 2007.

Code:
    Application.Goto Reference:="Terneuzen"
    ExecuteExcel4Macro "PRINT(1,,,1,,,,,,,,1,""Adobe PDF op Ne01:"",,TRUE,,FALSE)"
End Sub

Maar nogmaals alles werkt direct goed als ik terug ga naar Excel 2003.

Dan ziet Excel geen zachte pagina einde staan waar ik het nu heb staan in Excel 2007

Wimlin, Ik heb je 'Terneuzen Subje' ff ontdaan van alle mogelijke 'troep'. Heb je een mogelijkheid om dit blokje een keer te 'runnen' ipv je eigen '2003 óf 2007-code'?
Code:
Sub PrintenBUTerneuzen()

Sheets("Voorblad dpo sp").Range("A23").Value = "17610 B.U. TERNEUZEN"
    Sheets("Alle b.u.'s").PageSetup.PrintArea = "Terneuzen"
    MsgBox "De printselectie is: " & Sheets("Alle b.u.'s").PageSetup.PrintArea

End Sub
Ik heb halverwege de code een messagebox toegevoegd waarin je kan zien wat het gekozen printbereik is. Wellicht werpt dit al ander licht op de zaak...

Dan nog ff wat...
Ik kan geen pagina einde verwijderen zoals die staan in rij 831 en rij 1112
IK zie helemaal geen pagina-einden waar jij ze aangeeft... Staat de printer op die 2007-PC soms ingesteld op een andere pagina-indeling dan A4??? Dat geeft natuurlijk óók andere page-breaks (en misschien méér problemen)

Groet, Leo

Macro pagina einde

Ik kan het even niet uitproberen. Ik heb nu nl. vakantie en kan niet thuis vandaan bij de bestandne op mijn werk.

Maar het is alleen het probleem bij dit ene bestand. Ik zie alleen bij de eerder genoemde regel stippellijnen die ik niet weg kan halen.

Ik heb tot nu toe de print macro uitgevoerd op een andere pc. Maar over 3 weken ga ik zeker deze macro uit proberen. Ik hoop dat hij dan nog wel op helpmij staat.

Wimlin, Daar geef je een interessante...
Ik zie alleen bij de eerder genoemde regel stippellijnen die ik niet weg kan halen
De page-break 'stippellijn' kan je inderdaad niet verwijderen. Dat zijn de 'zachte' breaks (door Excel gegenereerd). Het zijn dus juist de dikke lijnen die je kan verwijderen of toevoegen.

Ik wens je in iedergeval een prettige vakantie :thumb: en over 3 weken pak je je topic weer op...
Ik hoop dat hij dan nog wel op helpmij staat
Gewoon je onderwerpnaam onthouden en via de zoekoptie van het forum deze opzoeken óf je slaat het 'topic-adres' (http://www.helpmij.nl/forum/newreply.php?do=newreply&noquote=1&p=2025534) uit de browser adresbalk op in je favoriten...

Groet, Leo

Macro Pagina einde

Zijn er nog mensen die mij verder kunnen helpen om mijn page-breake te kunnen verwijderen.

De zachte pagina einde van excel 2007.

Hallo Wimlin,

Onder knop,
HTML:
Sub Printen()
    Selection.PrintOut Copies:=1, Collate:=True
    Range("A1").Select
End Sub

Dan selecteer je wat nodig is en printen maar.

Gr Justes

Justes,

Ik begrijp u opmerking niet. Want ik heb ook een range aangegeven. Werkt perfect in Excel 2003 maar niet in Excel 2007.

Ik maak nu alles gereed op mijn eigen machine en ga vervolgens op een andere machine met excel 2003 de macro uitvoeren.

Justes,

Ik begrijp u opmerking niet. Want ik heb ook een range aangegeven. Werkt perfect in Excel 2003 maar niet in Excel 2007.

Ik maak nu alles gereed op mijn eigen machine en ga vervolgens op een andere machine met excel 2003 de macro uitvoeren.

Het gaat mij erom dat je met deze code kan selecteren wat je uit wil printen, als is het een cel, een regel of het hele blad.

Gr Joop

Joop,

Maar wat is dan het verschil met mijn code:

Code:
    Application.Goto Reference:="R23C1"
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "17610 B.U. TERNEUZEN"
    ActiveSheet.Next.Select
    Range("A514:J946").Select
    ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = "Terneuzen"
    Range("A513").Select
    Sheets("Voorblad dpo sp").Activate
    ActiveSheet.Next.Select

De code werkt wel goed. Alleen er komt een zachte pagina einde te staan.

Zie bijlage en dan regel 831.

Ik krijg die zachte pagina einde niet weg in Excel 2007 terwijl Excel 2003 ze niet ziet.

Dit is echt super vervelend

Bijlagen

Hallo Wim,

Ik dacht aan zo`n soort oplossing.
HTML:
Sub Printen()
    Sheets ("Alle b.u.`e").Avtivate
    Range("A731:J790").Select
    ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, Collate:=True
    Range("A791:J834").Select
    Range("A835:J854").Select
    enz.
    enz.
    Range("A1").Select
End Sub

wat ik eigenlijk bedoel is niet alles tegelijk selcteren maar in gedeeltes.

Gr Justes

Alles ik heel veel verschillende ranges zou opgeven blijft het toch heel vreemd dat het in Excel 2003 wel werkt en niet in Excel 2007.

Zou het niet een probleem zijn wat komt doordat ik in Excel 2007 werkt met een Excel2003 formaat?

Alles ik heel veel verschillende ranges zou opgeven blijft het toch heel vreemd dat het in Excel 2003 wel werkt en niet in Excel 2007.

Zou het niet een probleem zijn wat komt doordat ik in Excel 2007 werkt met een Excel2003 formaat?
Hallo Wim,

Ik heb de page-break verwijderd in 2003, geopend in 2007 en volgens mij is het nu in orde.

Gr Justes

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Maar dit betekent dat ik eigenlijk ook Excel2003 weer moet installeren om steeds de pagina einde te kunnen verwijderen.

Maar dit betekent dat ik eigenlijk ook Excel2003 weer moet installeren om steeds de pagina einde te kunnen verwijderen.

Hallo Wim,

Ik heb beide geinstaleerd, wel lastig soms omdat als je in 2003 wilt openen er een blanco bestand 2003 geopend moet zijn anders opend hij altijd in 2007, daar moet ik nog een oplossing voor vinden.
Was mijn oplossing nu in orde.

Gr Justes

Hoe heeft u de pagina einde dan verwijderd? Mij lukt het niet.

Ik heb het zojuist geprobeerd in 2003.

Justes,

Het lijkt er nu op dat je alle pagina einde er eerst uit gooit. En dan er weer opnieuw inzet.

Deze actie heb ik voor mijn totale document (11.000 regels) al een aantal keren geprobeerd.

Maar dat was niet de oplossing spontaan kwamen ze dan op een andere plaats te voorschijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan