• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel 2007 met macro's naar 97-2003 opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo Allemaal,

Ik heb ooit eens in Excel2000 of 2003 een mooi calculatie sheet gemaakt inclusief macro's.

Werkt allemaal prachtig, ook in Excel2007.

Nu heb ik er wat wijzigingen in aangebracht en uiteraard werkt dat nog steeds in 2007, maar niet meer in oudere versie.

De oudere versie werken allemaal met de 'conversie sofware' zodat ze ook 2007 kunnen openen, maar helaas dit werkt niet.

Ook het 'Opslaan als 97-2003' werkt niet. Krijg dan meldingen over niet compatible en dat het bestand te beschadigd is.

Normaal sla ik het op als sjabloon zodat er niet in gewijzigd kan worden, want op moment van opslaan slaat ie het als een gewone excel werkmap op.

Kort gezegd: Ik wil een in 2007 gemaakte Excel met macro's opslaan als een 97-2003 sjabloon of werkblad. Wie kan mij hiermee helpen.

Alvast bedankt.

gr.

Rudy
 
Nossie,

Open de file in de oude versie, open visual basic editor, dan het juiste VBA project.
click dan op "tools", dan references, en je zult dan de references zien die gebruikt zijn voor je workbook. Waarschijnlijk staat er achter "ref edit control" een fout melding. Un-check deze, en zoek in de lijst de andere "ref edit control" en check deze.
Het kan ook zijn dat er nog een verwijzing staat naar een MS office applicatie met in de referentie 12 waar ook een foutmelding achter staat. Doe hetzelfde zoek naar dezelfde verwijzing met 10 voor de oudere versies van MS office.

Iedere keer als je aanpassingen heb gemaakt in 2007 en de file wilt gebruiken in een eerdere versie moet je deze handelingen uitvoeren.

Suc6

Jack
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan