• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2007 tabel op alfabetische volgorde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berryboer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jul 2013
Berichten
3
Naamloos.jpgGoedemiddag,

Ik heb een vraag. Ik heb een tabel in Excel gemaakt van bedrijven die wij gebruiken. Nu staat er in de 1ste kolom 1 bedrijfs naam en in de 2e kolom 4 namen van contactpersonen met in rij 3 achter de contactpersonen de nummers en rij 4 de mailadressen.

Kortom ik heb per TABELRIJ, 4 rijen.

Nu wil ik de gehele tabel op alfabetische volgorde zetten op bedrijf. Maar dat gaat fout, want hij rekent per rij.

vb:
BERDIJF Naam Nr Mail
Naam Nr Mail
Naam Nr Mail

Is er een mogelijkheid om een rij zoals op de afbeelding te vergrendelen als 1 rij zonder dat ik de de 3 celrijen kwijtraak?

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
als je de eerste kolom selecteer, en je doet sorteren en filteren dan wordt gevraagd of je uitgebreid wild sorteren.
dan worden alle kolommen mee gesorteerd.

Groetjs
perry
 
Ja dat klopt. Maar dan stopt hij de rijen zonder bedrijf (zoals rij 7 en 8 in de afbeelding) onderaan de tabel los van rij 6.
En dat doet hij met alle bedrijven. Dat wordt een zooitje.
 
Wat je wilt is ook echt werk voor een database en niet voor Excel.
 
in plaats van de eerste rij(bedrijf) te sorteren kun je ook de rij met namen selcteren om te sorteren.

perry
 
Is ook een idee, maar ik sorteer ze het liefst op bedrijf. Vandaar.
Maar ik heb het anders gedaan. Heb bij elke naam het bedrijf gezet. Oogt erg rommelig, maar wel opgelost.
 
rommelig, dan voeg je daar weer voorwaardelijke opmaak aan toe, zodat de 2e rij met dezelfde firma terug onzichtbaar maakt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan