• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2007 (UK) Informatie uit 1 sheet zoeken en in verschillende sheets plakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

guijan12

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2009
Berichten
17
Dag allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het puzzelen, maar kom er niet uit.
M.i. kan mijn vraag met een vertikaal zoekopdracht opgelost worden, maar ik krijg steeds foutmeldingen.

De vraag is als volgt:

In de Excel 2007 (Engelstalige) 'Projectinformatie' staat al de informatie.
Kolom A is op volgorde gesorteerd.

Er zijn meerdere projectmanagers, waarvan de financiele informatie (kolom D) en de projectvoortgang (kolom E) apart gerapporteerd worden.
Elke projectmanager heeft zijn eigen Excel rapportage, maar als voorbeeld zijn deze samengevoegd in 3 tabbladen in dezelfde sheet.
Dit is de sheet 'Projectrapportage'.

De informatie die in kolom D 'commitments' ingevuld wordt, (in de tabbladen 1, 2 en 3), dient in de sheet 'Projectinformatie' opgezocht te worden.
Zo ook de informatie die in de kolom E wordt ingevuld.
De project ID's zijn uniek, maar in het tabbladen in kolom A bevindt zich ook andere informatie, die niet uit de sheet 'Projectinformatie' gehaald hoeft te worden (cel A5, A7 en A13).
In dat geval kan de cel blanco blijven (Cel D5, D7 en D13).
De project ID's in de rapportagesheets zijn dus niet gesorteerd.

Ik hoop dat een eenvoudige formule hiervoor toereikend is.
Alvast dank voor de hulp ;P

Gr, Guido :eek:
 

Bijlagen

  • Projectinformatie.xlsx
    9,2 KB · Weergaven: 24
  • Projectrapportage.xlsx
    10 KB · Weergaven: 33
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan