• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

[Excel 2007] Werkbalk aanpassen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chocka

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2004
Berichten
151
Ik heb door de jaren heen alle spreadsheet programma's wel gehad, maar sinds vanmorgen heeft mijn werkgever office 2007 geinstalleerd. (snif) :(

Natuurlijk zal ook dit weer gaan wennen, maar vooralsnog ben ik driftig op zoek hoe ik de werkbalk weer zo kan aanpssen zoals ik dat gewend ben bij de laatste office versies 2000 en 2003. Ik had al een schermprintje gemaakt van de werkbalk uit de 2003 versie. Maar vooralsnog kan ik nog niet vrolijk worden van die 2007 versie.

Waarschijnlijk ben ik niet de enige die hierna op zoek is geweest en kan iemand mij uitleggen hoe dit het makkelijkste gaat in 2007 versie???
 
Hoi,

Als je bedoelt, het 'lint' aanpassen: NIET.
Alleen de z.g. werkbalk 'Snelle toegang' (direct boven het lint en rechts van de Office-knop) kan je aanpassen.
In MsOffice 2010 is het lint wél weer aan te passen ....... :shocked:
 
Bedankt voor jullie ongekende snelle reactie's Ik ga eens even aan de slag met die gratis versie en laat weten wat het geworden is.
 
Succes. Nee, eigenlijk niet! na installatie en opstarten van Excel 2007, staat er tussen Start en Invoegen, een tabje Menu. Waarin op het "lint" icoontjes staan zoals bij 2000/2003 versie, maar vervolgens moet je het doen zoals het er staat, dus je kan niets aanpassen cq toevoegen. Dus ook meteen weer verwijderd. Geen succes, althans in mijn beleving.

We gaan verder zoeken of doen maar meteen een verzoek voor Office 2010, want daarin kan de werkbalk (lint) wel weer aanpassen. Dus mochten er nog suggesties zijn, dan zijn die van harte welkom.
 
Ik had niet goed begrepen dat je de menu's ook aan wilde passen.
Jammer maar helaas.

Wel heel vreemd dat Microsoft het aanpassen van de menu's niet toestaat.

Groeten Marcel
 
Ja, wat heet aanpassen. Tot versie 2003 kon je met de rechtermuisknop in het grijze gedeelte van je werkbalk klikken en dan kiezen voor aanpassen. Daarna kon je icoontjes toevoegen en/of verwijderen. Of een nieuwe aanmaken waaran je een macro kon hangen. maar dit alles is nu in 2007 vooralsnog niet mogelijk.
 
13:48Chocka ,

Je kunt in de balk snelle toegang wel degelijk een macro plaatsen.
Je kunt uit een stel iconen kiezen maar deze kun je niet aanpassen.(Wel nadelig vind ik)

Kijk hier voor de uitleg.

Suc6
 
Na even zoeken heb ik deze site gevonden, waarvan ik vandaag genoemde programma "Ribbon Customizer" ga uitproberen. Zodra ik meer weet, laat ik van mij horen.
 
RibbonCustomizer uitgeprobeerd, maar ben er niet helemaal happy mee. Zoals bovengenoemde gratis programma, zit ook hierin de "Classic UI" lint knop, maar ook deze is totaal niet aan te passen. Verder kan je wel dingen van de ene tab toevoegen aan de andere tab, maar je kan niets weghalen. Nadeel ervan is dat je lint onnodig overvol raakt. Ook is het niet mogelijk om functies uit de "Classic UI" in een andere tab toe te voegen.

Dus (nee) ook hier ben ik niet enthousiast mee te krijgen. Maar we blijven zoeken.

Overigens heb ik in de tab Start wel een blok voor cellen (toevoegen/verwijderen) Maar kan dezelfde functie niet vinden voor toevoegen cq verwijderen van kolommen en rijen. (althans alleen via de content van de RMK)

Vooralsnog laat ik het hier even bij, wordt vervolgd.

EDIT: met de betaalde proffesional versie, is er heel veel meer wel mogelijk, zoals nieuwe tabs aanmaken en groepen verwijderen etc.
 
Laatst bewerkt:
De eerste 2 a 3 maand heb ik ook dikwijls geschakeld tussen uitzicht 2003 en 2007 nu zou ik 2007 / 2010 niet meer inwisselen voor 2003 , ik gebruikte destijds daarvoor deze tool ;)
 
Gebruik nu al een tijdje de Prof versie van RibbonCustomizer, maar switch nog vaak tussen de Classic UI en de eigen aangemaakte tab. Tja, we zullen het ermee moeten doen. Helemaal super vindt ik het nog steeds niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan