• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2010 cel samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

deheugden

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Bij excel 2003 was het mogelijk om 2 cellen met inhoud samen te voegen. ik zoek deze optie in Excel 2010. De optie samenvoegen en centreren welke 2010 biedt, haalt in 1 cel de inhoud weg.
iemand die kan helpen?

bvdankt.

Bij excel 2003 was het mogelijk om 2 cellen met inhoud samen te voegen. ik zoek deze optie in Excel 2010. De optie samenvoegen en centreren welke 2010 biedt, haalt in 1 cel de inhoud weg.
Of 2003 dit wel kan, kan ik nu niet controleren. Inderdaad 2010 doet dit niet. Asap Utilities kan dit wel: hij voegt de teksten van beide cellen samen in de eerst, je bepaalt zelf of er een scheiding tussen moet.

Hallo

Selecteer de cellen die je wilt samenvoegen en klik met rechter muisknop hierop.
Ga naar celeigenschappen en de rest is het zelfde als 2003.

mvg Peter

Selecteer de cellen die je wilt samenvoegen en klik met rechter muisknop hierop. Ga naar celeigenschappen en de rest is het zelfde als 2003.
Peter,

Had ik ook getest, maar dan krijg ik de waarschuwing als in de bijlage, vandaar mijn suggestie.

Bijlagen

• Microsoft Excel 7-3-2011 160232.jpg
    Microsoft Excel 7-3-2011 160232.jpg
    28,4 KB · Weergaven: 310
Hallo Rob

Dat klopt.
Als 2 of meerdere cellen gevuld zijn en men wil deze samenvoegen is dit idd. niet mogelijk. Zowel in 2003 en 2010 niet.

Zoals TS beschrijft zou dat wel in 2003 kunnen????? Als dat mogelijk is dan kan ik hier alleen maar van leren.

mvg Peter.

Of zoiets?? Is maar een ideetje.

mvg Peter.

Bijlagen

Peter,

Klopt, even werken met een hulpkolom, beide cellen samenvoegen met jouw formule, kopiëren - plakken speciaal - waarden en daarna de oorspronkelijke twee kolommen verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan