• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2010 Datum wordt als getal weergegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

bluesbrother

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2006
Ik ben zoekende naar wat ik fout gedaan heb.
Ik denk dat ik in de gauwigheid een sneltoets heb ingedrukt die er voor zorgd dat ik in excel de datum als getal krijg te zien:

19-08-1971 = 26164

Nu weet ik dat Excel onder de motorkap met een datum vanaf 1900 werkt en het aantal dagen telt. Maar ook als ik een nieuwe kolom aanmaak en die de datum weergave meegeef: Celeigenschappen >> Datum >> 14 maart 2001
dan nog krijg ik getallen te zien. Ik kan bij menu beeld of bij de opties niet zien waar ik dit in kan stellen.

Graag hulp. :(
:cool:

Even de cel eigenschappen veranderen naar datum ;)

Ja hallo ik ben niet blond :d
(wel licht grijs maar redelijk onderlegd met computers)
Dat had ik al geprobeerd, en die instelling houdt hij ook vast.
Als ik de cel selecteer dan zie ik ook de datum in de formulebalk.
Alleen niet in de cel zelf.
iets met de weergave vermoed ik zelf.

EDIT: Ik merk dat het met valuta hetzelfde is, wel ingesteld, maar in de weergave is het niet te zien.
Dan zijn het gewoon getallen.

Laatst bewerkt:
Celeigenschappen op aangepast "dd-mmmm-yyyy" (of dd-mmmm-jjjj") en wat krijg je dan. En eerst de celeigenschappen aanpassen en dan nogmaals het getal in het veld zetten, levert dat wat op?

Plaats anders hier een voorbeeld (zonder gevoelige informatie)

Ron

Celeigenschappen op aangepast "dd-mmmm-yyyy" (of dd-mmmm-jjjj") en wat krijg je dan. En eerst de celeigenschappen aanpassen en dan nogmaals het getal in het veld zetten, levert dat wat op?

Plaats anders hier een voorbeeld (zonder gevoelige informatie)

Ron

Ik heb net nog wat zitten kooien. Het blijft ook met jouw suggesties bij nummers.
Als ik er een valuta van maak dat veranderd hij het in nummers (ook in de formulebalk) maar zet er geen € bij ofzo. Of de 2 decimalen die ik heb aangegeven (= standaard bij valuta) Op Office 2003 doet hij hetzelde bij the way)

excel_datum.jpg

Ik snap hier niks van.

Ik snap hier niks van.
Paar punten:
  • herberekenen staat niet op automatisch
  • kopieer de rijen uit het plaatje eens in een ander document en kijk wat er gebeurt
  • plaats het nieuwe bestand met die rijen even hier

krep.. ik dacht dat ik het bestand meegenomen had van mijn werk. Niet dus.
Dat wordt morgen. Bedankt alvast.

Hier is ie dan:
http://aldo.tweakdsl.nl/dump/helpmij.xls

Als ik de kolom naar een nieuw blad plak dan gaat het goed, en wordt de datum juist weergegeven.
Alleen ik wil gewoon snappen wat ik gedaan heb.

Laatst bewerkt:
Ja ongeduldig, het was irritant:
En Hulde ! Hoera en Joepie en meer van die mooie woorden.
Het werkt. Had ik nooit gevonden !
Dankjewel.

Wat een K-programma is dat MS office toch, had precies 't zelfde probleem.

Het blijft toch ook vreemd dat als je in de F1 help zoekt, dat je nooit met een zinnig vindt, terwijl google gelijk weet waar je last van hebt....

@robdgr thx a lot! (jammer dat je er een zipfile er van heb gemaakt, nu moet je je aanmelden om de oplossing te bekijken)

Deze topic is dusdanig gedateert dat deze met rust gelaten mag worden. Topic gaat op slot en wordt overgedragen aan de afdeling BNw(Betere Naslagwerken)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan