• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2010: Platte tekst omzetten naar actieve formules

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arno1980

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2012
Berichten
20
Bekijk bijlage Voorbeeldbestand.xlsxGoedemorgen,

In een excel-bestand heb ik lange rijen met formules opgenomen, deze staan echter als platte tekst vermeld. Ik weet dat ik bijvoorbeeld door 'F2-enter' de platte tekst kan omzetten naar actieve formules, maar het zijn er té veel om deze allemaal handmatig bij langs te klikken.

Is er een methode om alle cellen met formule (platte tekst) te selecteren en om te zetten naar actieve formules?

Nu heb ik iets gelezen over een mogelijkheid in VBA, maar hier ben ik niet handig in. Mocht er geen directe mogelijkheid zijn in Excel, kan iemand me dan eventueel kort uitleggen hoe ik het in VBA kan realiseren?

Aanpassing: Inmiddels heb ik een voorbeeldbestandje toegevoegd, waarin een paar kolommen zijn overgenomen. Met de formules in de cellen haal ik gegevens uit andere tabbladen, zodat deze in één blad in het benodigde format komen te staan. Deze cellen staan er nu dus in als platte tekst, deze wil ik graag in één keer allemaal activeren.. Weet iemand een manier hiervoor?

Alvast dank!!

Met vriendelijke groet,
Arno
 
Laatst bewerkt:
Met een voorbeeldbestand wordt je meestal sneller geholpen. Bovendien is de oplossing dan meteen toegespitst op jouw situatie.
 
Iets in richting?
Functie in module, vba editor (Alt + F11)
Formule in C4
Voorzetje
 

Bijlagen

  • test omzetten.xlsb
    12,6 KB · Weergaven: 91
Misschien in tab Formules - Formules weergeven uitvinken ?
 
Test deze eens:
Ik heb het getest voor de 4 eerste formules in A
 

Bijlagen

  • Verwijder.xlsb
    115,4 KB · Weergaven: 165
Gelukt! Hartelijk dank : )

@gast0660, geniaal, deze werkt : ) hartelijk dank!
 
Hoi Arno,
Mooi zo:thumb:, daar doen we het toch voor.
 
Simpel: Control+h, = vervangen door =
MOet je wel zorgen dat alle tabbladen 1 t/m 100 er ook zijn...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan