• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2010 sluit niet af

Status
Niet open voor verdere reacties.

ralfwee

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2013
Beste,

Wanneer ik in Excel 2010 aan het werken ben en vervolgens wil afsluiten wil ik dit doen doormiddel van het kruisje, of via menu en dan op "close". Echter wanneer ik op een van deze twee klik sluit excel zich niet af, hij loopt ook niet vast want ik kan gewoon nog op andere knopjes in excel drukken. Ik moet dus via de taskmanager excel killen. Hoe dit op te lossen? Excel draait overigens op een Windows 7 PC

Wat gebeurt er als je Excel sluit met de toetscombinatie ALT-F4?

Wanneer ik ALT F4 gebruik om af te sluiten gebeurt hetzelfde. Excel blijft in zijn huidig blad open staan en moet hem geforceerd afsluiten.

Waarschijnlijk is de Excel instance die je wilt afsluiten gemaakt (createobject) door een andere instance. Zolang de calling instance een referentie heeft naar de gecallde zal windows deze niet afsluiten.

Ik weet niet of het met macro's te maken heeft waar je het nu over hebt, maar deze worden in de sheet niet gebruikt. Overigens gebeurt dit ook wanneer ik een leeg exceldocument af probeer te sluiten.

Laatst bewerkt:
Heb je Office al eens opnieuw geïnstalleerd of er een herstel van uitgevoerd?

Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat als je onder XP draait het probleem weg is.

Beste Edmoor,

Dit hebben we inderdaad ook al geprobeerd, we hebben ook windows 7 al opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft zich voordoen. snb er stond eerst winxp op het systeem maar nu staat er windows 7 op.

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk is het probleem opgelost, iedere keer na de installatie werd er een bluetooth add on geladen, na deze verwijderd te hebben via file>options>add-Ins>manage "COM Add-ins"> Go> remove Bluetooth add-in. Wanneer je deze verwijderd is het probleem verholpen.

Zet je dan de vraag nog even op opgelost?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan