• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2013 boeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

IlonadeGroot

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2011
Weet iemand of er al goede boeken beschikbaar zijn voor Excel 2013? Ik zoek me rot op Google maar kan het niet echt vinden.
Het gaat mij er dan om dat het Nederlands geschreven is over de Engelse versie Excel.
Ik heb nu een boek van Broekhuis publishing (MS Excel 2003 vervolg UK) die vond ik wel fijn, daar zaten ook oefeningen bij.
Ik ben steeds meer met excel bezig en wil mij er dus meer in verdiepen (en mijn collega's ook)
Nou had ik al mooie boeken uitgezocht voor Excel 2010 (ook van Broekhuis) n toen hoorde ik dat ik zeer binnenkort (misschien morgen al) excel 2013 ga krijgen.

Ik zoek dus eigenlijk een beginnersboek en een vervolgboek.

Tevens wil ik VBA onder de knie gaan krijgen en ik had het volgende boek gevonden:

http://www.broekhuispublishing.nl/webshop/default.asp?LNG=31&FV=vba&FT=&FL=3&FP=&FA=&WP=164&mode=details&ID=6432&page=1

Iemand toevallig ervaring met bovenstaand boek? Of is er misschien al een nieuwere versie ergens beschikbaar? <- Ik ben nog een echte leek dus ben benieuwd of dit dan een handig boek is.

Ilona,

Zou wel beginnen om de functies/formules binnen Excel eerst onder de knie te krijgen en vervolgens met VBA.

Op een forum voor Excel worden meerdere suggesties gedaan. Misschien moet je daar eens over het forum zoeken.
Hier in ieder geval al wat aanbevolen boeken: http://www.worksheet.nl/boeken/excel-boeken

Misschien dat je hier ook nog wat aan hebt (met lessen): www.gratiscursus.be

Beiden bedankt,

Ik zoek echter wel een boek over de Engelse versie excel omdat ik dat handiger vindt qua menu omdat letterlijk vertalen niet altijd opgaat.
Edmoor, die lijst over de formules is in elk geval wel handig, dankjewel.

Spaarie, formules ben ik al aardig aan het leren (heb gelukkig een handige collega die mij helpt met mijn bestanden en daardoor leer ik ook zelf de formules te schrijven). Het echte leek stukje was meer bedoeld over het VBA gebeuren :D , alhoewel in jullie ogen ben ik waarschijnlijk nog een super leek hihi. Ik weet inmiddels al een beetje hoe ik macro's aan kan passen e.d. (wel heel sumier). Maar zal om mijn eigen werk makkelijker te maken zal ik hier toch meer in moeten duiken (ook wel leuk om weer nieuwe dingen te leren natuurlijk :) ).

Bedankt voor alle links e.d.
Ben echter nog steeds op zoek naar goede boeken van 2013.
Iemand nog een idee?

In mijn optiek een aanrader is "Microsoft Excel voor professionals" van Wim de Groot. (ISBN: 978-90-5940-546-2)

Nou ik ben constant aan het zoeken op internet maar kan van de 2013 versie excel en acces en vba geen boeken vinden in het nederlands over de engelse versies van de programma's.
Nou is dus mijn vraag weet iemand of er erg veel verschil zit in Excel 2010 vs 2013 en acces 2010 vs 2013? Anders bestel ik gewoon de boeken van 2010.

Ilona,

Hier worden de verschillen behandeld.

De VBA verschillen tussen 2010 en 2013 zijn te verwaarlozen.
Geen enkele reden om te wachten op iets wat misschien niet eens verschijnt.
Mijn Office 2007 boeken heb ik ook nog niet helemaal uit.... (wie wel ?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan