• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel 2013 grafiek plotten met DateTime, variabele spreiding op X-as

Status
Niet open voor verdere reacties.

stiefenswiegel

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2012
Beste,

Ik ben aan het proberen om een grafiek te plotten die een voorstelling geeft van een lekkage.
Op een willekeurig tijdstip meet ik een bakje op hoeveel water dat erin ligt, en wil dit uitzetten in een grafiek.
Helaas wil de x-as van een grafiek zich niet variabel opstellen, ten opzichte van de data.
Op internet heb ik veel gevonden, maar niets wat mij echt goed helpt.

Ik heb de volgende data tot mijn beschikking:
datumtijd ml
18-7-2014 18:00 2100
18-7-2014 23:00 300
19-7-2014 10:00 50
19-7-2014 18:30 600

Op dit moment, zie ik tussen iedere stap op de x-as (datum/tijd) exact dezelfde afstand staan. Het maakt niet uit of er een dag tussen zit, of maar 5 minuten. Ik wil graag een visuele spreiding zien van deze punten. Dus als ik twee metingen heb verricht met maar 5 minuten ertussen, moeten de twee punten op de x-as vrij direct achter elkaar staan. Als ik een meting heb met 12 uur ertussen, dan moeten de punten veel verder uit elkaar liggen.
Is er iemand die mij kan uitleggen hoe ik dit moet doen?

Maak hier gebruik gebruik van grafiek type X-Y (Scatter) en dus type niet 'lijn' of 'kolom'

Nou ja zeg, dat is het!
Overal wordt gespeculeerd over de tweede type lijn, maar niet de scatter!
Super bedankt, mijn vraag is opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan