• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2015: draaigrafiek van meerdere tabbladen met datum en tijden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Talsma

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2013
Berichten
7
stel ik heb 3 tabbladen met daarin :
kolom A , kolom B , kolom C
datum, tijd, doelgroep

doelgroep per tabblad is uniek (voor gemak het tab1, tab2, tab3)

nu wil ik van deze 3 tabbladen 1 grafiek maken, waarin per datum de tijd wordt getoond van de doelgroep.

horizontale as : de datums
verticale as : de tijden
per datum dan de doelgroepen in kleuren
de tijden kunnen varieren van 00:00 t/m 12:00 uur

Ik heb het al via wizard draaigrafiek voor elkaar om meerdere tabbladen in 1 grafiek te krijgen, maar bij deze oplossing wordt het aantal tijden getoond in plaats van de tijd welke achter de datum staat.

de orginele tijden per tabblad lukt dat wel, maar bij samenvoegen gaat dit niet meer goed.


zie bijlage
 

Bijlagen

  • test.xlsx
    31,6 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Wat wil je te zien krijgen? Wat is de tijd? Waarom verzamel je de gegevens niet in 1 tabel?

In het voorbeeldje een grafiek met de min- en maxtijd per groep.
 

Bijlagen

  • testzoveel.xlsx
    33 KB · Weergaven: 35
1 Grafiek

in eerste instantie gaf een grafiek per tabblad ons het snelste resultaat.
Maar het zou veel mooier zijn om alle deze tijden in 1 grafiek te zien.

Het geleverde voorbeeld met min-max tijden is hetgeen wat we willen zien echter dan met 1 waarde per bron, dus geen min-max

Hoe heb je deze grafiek zo gekregen ?

Groet
Hendrik
 
Als het gelukt is om 1 van de meest complexe/verborgen eigenschappen van een draaitabel (een draaitabel over meerdere tabellen) voor elkaar te krijgen dan lijkt mij de hoe ik het gedaan heb vraag nogal overbodig.

In de verschillende bronnen staan op dezelfde datums meerdere tijden dus wat je dan in de grafiek wilt zien zou ik niet weten.

Je kan ook even zoeken op Powerpivot of Power Query. Deze add-ins geven wat meer mogelijkheden om met verschillende datasets toch een rapportage op te bouwen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan