• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2016, importeren gegevens gedeeltelijk gelukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

KPTPTT

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2018
Berichten
321
Hallo. Ik ben heel lang meer zeer veel moeite bezig om een spreadsheet te maken met vele specifieke werkbladen voor een offerte c.q. om automatisch een offerte te kunnen genereren. Dit lukt deels maar ben nu aan het eind van mijn latijn. Vanuit Access worden alle gegevens voor de offerte aangeleverd c.q. geëxporteerd naar de verschillende werkbladen van Excel. Dit exporteren gaat goed. Er is één werkblad waarbij de "import" niet lukt. Als ik een nieuwe en volkomen lege Excel aanmaak, dan worden alle werkbladen geheel automatisch met alle gegevens van Access gevuld. Hiermee ben ik van mening dat Access goed exporteert en het probleem in Excel zit.

Ik heb dit probleem eerder gehad en heb een nieuwe Excel gemaakt en alle bestanden van de vorige Excel offerte gekopieerd. Dit leek voor de werkbladen die eerst niet goed gingen nu wel goed te gaan. Na het aanpassen van de layout, formules ed. weigert nu het ene werkblad. De andere werkbladen worden overschreven met nieuwe gegevens vanuit Access maar deze ene niet.

Als vervanging van het niet werkende werkblad heb ik ook een nieuwe werkblad geprobeerd, ook met een andere naam, maar ook deze wil niet importeren. In een nieuwe Excel werkmap lukt dat wel en een nieuw werkblad niet!

Ten einde raad heb ik een nieuwe Excel gemaakt, Access geëxporteerd, dat lukt en geprobeerd de gegevens van de vorige Excel te kopiëren naar de nieuwe. Excel geeft een melding dat formules (vanuit veiligheid oogpunt) als waarden worden geplakt. Dit betekent dat ik vele honderden formules opnieuw moet maken en dat is onmogelijk en met het risico dat het daarna nog niet werkt.

Is er iets beschadigd in het Excel bestand. Is een probleem in Excel te herstellen net zoals bij Access. Is iemand in de gelegenheid, buiten het forum om (vanwege vertrouwelijkheid van de informatie) naar de sheet te kijken. Ik hoop het. Alvast bedankt.
 
Hallo. Als de nood het hoog is krijg je ineens ingevingen. Het bovenstaande probleem is opgelost. De naam van het Excel werkblad wordt bij de import niet herkend. Waarom is niet duidelijk, mogelijk een beschadiging van het blad. Een andere naamgeving van het blad heeft het probleem verholpen. Variaties op de oorspronkelijke naam hielp niet dus maar wat heel anders benoemd. Ik heb nu een systeem dat binnen 10 sec. automatisch een offerte maakt uit ruim 1200 werkzaamheden. Succes voor een ieder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan