• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2016: Slicers worden niet afgedrukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peekhamer

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2012
Ik heb een bestand voor management informatie waarin via macro een draaigrafiek en slicers worden aangemaakt.
Nu heb ik echter het vreemde geval dat bij afdrukken alleen de grafiek wordt afgedrukt.
Ik wil ook de slicers erbij afdrukken anders is het onduidelijk welke keuzes zijn gemaakt. Qua instelling past dit allemaal makkelijk op 1 blad echter zijn de slicers dus onzichtbaar.
Ook afdrukken naar pdf helpt niet. Het gekke is dat je ze soms wel en soms niet ziet op het afdrukvoorbeeld, maar zelfs als ze er wel staan dan drukt ie ze nóg niet af!
Is dit een of andere instelling? Ik heb al zitten zoeken maar heb het antwoord nog niet gevonden.

Opslaan als pdf lukt wel maar ik wil snappen waarom afdrukken naar pdf niet werkt. Het lijkt me dus een instelling. Iemand een idee?

Peekhamer,

klik eens met rechts op zo'n slicer en kijk op tabblad Eigenschappen of er wel een vinkje staat voor: Object afdrukken

Vergeten te vermelden maar ja; die staan aan.
1 van de vier slicers wordt 'leeg' afgedrukt, dat wil zeggen, ik zie alleen een frame van het formaat maar geen inhoud. De anderen zijn in het geheel niet zichtbaar.

staan de slicers wel in het afdrukbereik?

Ja en daarmee ook al zitten spelen.
- afdrukken van selectie van cellen (namelijk onder de grafiek en slicers)
- gehele werkmap
- actief blad
- blad aanpassen aan 1-bij-1

telkens hetzelfde resultaat: wel zichtbaar op afdrukvoorbeeld, niet op papier.

kun je (een deel van) het bestand hier posten, zonder "gevoelige" informatie?

TIP: sla het bestand op als xlsb, dan wordt het kleiner.

Heb een nieuw bestand gemaakt, handmatig, en dan werkt alles wel. Er zit dus toch iets in mijn bestand lijkt het.

Ik probeer dat eerst; lukt dat niet dan probeer ik persoonlijke gegevens te verwijderen en te posten.

IIg bedankt voor de hulp en de suggesties zo ver!

In dit bestand was het niet nodig dat alles steeds opnieuw werd aangemaakt. Dat heb ik dus ook anders gemaakt nu (nu RefreshAll toegepast).

Omzeild dus. Deze kan dicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan