• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel 2016 voor mac vraag 2 celinhoud zichtbaar maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

rocknroadie

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2016
Berichten
184
Hello,

in bepaalde cellen werk ik met een verticaal zoeken.

=VERT.ZOEKEN(B18;data!L3:N11;2;ONWAAR)

bedoeling is om gegevens weer te geven afhankelijk van een eerder gemaakte keuze. dit lukt, zonder probleem

maar zo lang de eerder gemaakte keuze (keuzelijst) niet gemaakt is blijft er in die cel (waar ik verticaal zoek) het volgende staan:

#N/B

hoe kan ik dit vermijden? dit is geen functioneel probleem eerder een esthetisch probleem maar ik zou toch willen (als het mogelijk is uiteraard) dat die cel maagdelijk wit blijft zolang de eerder gemaakte keuze niet is gemaakt.

alvast bedankt voor de hulp
 
Dit wellicht?
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(B18;data!L3:N11;2;ONWAAR);"")
 
Beste rocknroadie,

Allereerst welkom op het forum!
U heeft de vraag tweemaal geplaatst, dat is niet toegestaan op Helpmij.nl :)
Ik heb de tweede vraag weggehaald (of i.i.g degene zonder juist antwoord) voor je.

Fijn weekend alvast!
 
Dit wellicht?
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(B18;data!L3:N11;2;ONWAAR);"")

dit is inderdaad de oplossing, nogmaals dank. nu wordt ik echter geconfronteerd met het feit dat ALS de cel waarnaar gerefereerd wordt, een lege cel is, dan komt er in de cel waar de formule hierboven in staat een nul.

dus ik zoek op "boerderij", boerderij bestaat maar in de kolom telefoonnummer staat er bij boerderij niets ingevuld. dat geeft als resultaat 0. ik wil dat de cel dan gewoon leeg blijft. kan dat?

Alvast bedankt

Marc
 
Ik weet niet of het de perfecte manier is maar ik heb het opgelost door bij celeigenschappen / Getal voor “aangepast” te kiezen en daar

;@

in te geven. Het werkt in ieder geval wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan