• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2016 voor mac

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boerman

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
Ik heb 2 korte vragen over Excel 2016:

1: zelf maak ik vaak gebruik van het numerieke gedeelte van het toetsenbord. Nu staat daar een punt. Bij de oude Excel versies werd dit automatisch omgezet naar een komma zodat ik niet zelf een komma hoefde in te geven. Waar kan ik dit omzetten?

2. Vaak wordt de berekening niet uitgevoerd. Terwijl de instelling automatisch berekenen wel aan staat. Waar kan dit aanliggen?

Boerman

Op vraag 1 kan ik antwoorden:

Ga naar Bestand > Opties > Controle > AutoCorrectie-opties... > Typ onder Vervang de punt > Typ onder Door een komma > OK

Let wel: ik gebruik zelf geen Mac, maar het zal ongeveer zo werken. Ook worden nu alle punten vervangen door komma's, dus let op daarmee. Misschien niet de beste methode, maar het werkt in ieder geval.

Dit betekent dat wanneer ik een tekst ingeef waar een komma gebruikt moet worden. dit automatisch vervangen wordt door een punt. Dit is volgens mij niet de goede oplossing, maar toch bedankt. :confused:

Misschien help het volgende.
In de Engelse versie heet het:

Excel options
Advanced
Editing options
Use system separators

Misschien staat deze laatste niet aangevinkt?

doe je dat niet in de celeigenschappen in het werkblad zelf.

volgens mij is het een instelling. Wanneer je numerieke gedeelte gebruikt maakt van de punt zou deze automatisch in een komma worden omgezet. Bij vorige versies van Excel gaf dit nooit problemen, maar ik nu gebruik maak van Excel 2016, geeft dit wel problemen.

Lijkt er op dat je Toetsenbord instelling op VS-uitgebreid staat. Verander dit in je Mac systeemvoorkeuren naar Nederlands dan zou het moeten werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan