• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2016, Worksheet_Change(ByVal Target As Range) werkt niet, wel in <2016 versies

Status
Niet open voor verdere reacties.

aadje93

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2009
Berichten
19
Goedemorgen Allen,

Helaas tot een erg "lastige" ontdekking gekomen, geen één van al mijn producties die op basis van het Worksheet_Change(ByVal Target As Range) event werken doet het nog in excel 2016 In 2010 doet alles het prima.

Is er in office 2016 (365) wat gewijzigd waardoor dit niet meer werkt? Ik zie op de office help pagina in het vba deel gewoon >2013 voor deze methode.

Iemand die deze ervaring ook heeft, of hier een oplossing voor weet?

Alvast bedankt :)
 
staat enableevents wel op "aan" in die excel versie?

Wat geeft de volgende code in de "immediate window" (ctrl-g) van de vba editor?:

Code:
?Application.EnableEvents
 
Een schot in de roos!

Dank voor je tip, tijdens het testen zat er nog een foutje in de code, welke ik na de migratie naar office 2016 nog aan het fixen was, echter dus in 2016 (bij de eerste run) enable events op false gezet (om een oneindige loop te voorkomen wanneer dit er niet in zou staan), echter doordat de code dus niet volledig doorliep werd deze niet meer op true gezet!

Heel erg bedankt, ik was echt even de draadkwijt waardoor het niet werkte op de automatische piloot, ook helemaal niet gedacht om het gewoon via de play button te laten lopen een keer (wat gewoon de laatste actie nog een keer zou doen/handmatig zo weer ongedaan te maken).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan