HenkBakker
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 nov 2006
- Berichten
- 165
Sinds een tijdje gebruik ik Microsoft Office 365.
Alle bestanden staan in de cloud (OneDrive).
Bij (o.a.) Excel worden de bestanden automatisch opgeslagen. Lekker handig, omdat ik in het verleden nog al eens was vergeten iets op te slaan; en dan veel gegevens kwijt was.
Uitschakelen is voor mij zeker geen optie.
Maarrr...
Bij het gebruik van macro's, worden de bestanden ook automatisch opgeslagen; tijdens de uitvoer van de macro's.
Ik heb bv een macro, die een bestand 'opslaat als'; na een bewerking. Het oude bestand moet blijven bestaan.
Nu moet ik steeds handmatig het 'automatisch opslaan' uitschakelen, voordat ik de macro ga uitvoeren.
De vraag is dan ook: is het mogelijk om ín de macro te regelen, om (eerste actie) automatisch opslaan uit te schakelen, en daarna (na alle acties te hebben uitgevoerd) weer in te schakelen (als laatste actie)?
Graag een voorbeeld.
Alle bestanden staan in de cloud (OneDrive).
Bij (o.a.) Excel worden de bestanden automatisch opgeslagen. Lekker handig, omdat ik in het verleden nog al eens was vergeten iets op te slaan; en dan veel gegevens kwijt was.
Uitschakelen is voor mij zeker geen optie.
Maarrr...
Bij het gebruik van macro's, worden de bestanden ook automatisch opgeslagen; tijdens de uitvoer van de macro's.
Ik heb bv een macro, die een bestand 'opslaat als'; na een bewerking. Het oude bestand moet blijven bestaan.
Nu moet ik steeds handmatig het 'automatisch opslaan' uitschakelen, voordat ik de macro ga uitvoeren.
De vraag is dan ook: is het mogelijk om ín de macro te regelen, om (eerste actie) automatisch opslaan uit te schakelen, en daarna (na alle acties te hebben uitgevoerd) weer in te schakelen (als laatste actie)?
Graag een voorbeeld.