• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 97 en kleur tab

Status
Niet open voor verdere reacties.

asmeets

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2007
Hallo allemaal,

Weet iemand op dit forum of het mogelijk is de kleur van de tab van een worksheet aan te passen? Ik weet dat het in excel 2003 en 2007 mogelijk is door een simpele rechtermuisklik. Ik kom allerlei berichten dat het met Excel 97 niet kan, maar meen me te herinneren dit wel eens gezien te hebben.

Ik wil dit uiteindelijk via een macro regelen, maar il eerst graag weten of het wel kan.

Ad

...en overstappen naar een van die hogere versies is niet gewoon een optie???

Groet, Leo

Nee, dat is niet mogelijk

Hallo Leo,

Nee dat kan niet, mijn klant gebruikt nog excel 97 en is bezig met de selectie van een nieuwe word, excel enz. variant. Dat kan nog wel even duren.

Ad

Voor zover ik weet is dat met Excel 97 inderdaad niet mogelijk. Ik heb die versie echter niet beschikbaar, en kan het dus niet euhm... testen :)

Helaas, dat was nog niet bij Excel 97.

Je kunt onderstaande macro'tje voor de zekerheid proberen onder het motto: niet geschoten is altijd mis.

Code:
Sub Tabkleur()
Worksheets(1).Tab.Color = vbRed
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan