• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 97 probz.. ;(

Status
Niet open voor verdere reacties.

MoRpHeUz

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2003
Vraagje...

IK heb dus in een cel een verwijzing naar een andere cel, in die andere cel(CEL F6) staat de fomule: =VANDAAG(), deze berekent dus altijd de datum van vandaag. Nou heb ik dus in de eerste cel een ALS functie ingevoegd:

=ALS(F6>(1/4/2003);'[Tijdschrijf 2003_med_01.xls]Blad1'!$C$20-D12;0)

dus: als F6 groter is dan: 1/4/2003(datum), dan moet de inhoud van de cel dus berekend worden en anders niet; hij moet dus pas gaan berekenen als de datum van vandaag over 1/4/2003 heen is.

maybe heb ik t niet zo duidelijk uitgelegd... :o

ok

bedankt alvast, k ga t morgen op mn werk gelijk uitproberen.:thumb:

Bedankt!

De formule zag er uiteindelijk zo uit:

=ALS(F6>DATUM(2003;4;1);'A:\[Tijdschrijf 2003_med_01.xls]Blad1'!$C$20-D12;0)

hmm, misschien heb ik n beetje te vroeg gejuicht:confused:, want hij berkent m nog altijd niet.
Dit is de formule:

=ALS(F6>DATUM(2003;4;1);'[Tijdschrijf 2003_med_01.xls]Blad1'!$C$20-D12;0)

Staat er in F6 werkelijk een datum, of is het een tekst die er uitziet als een datum?

En welk resultaat krijg je? Volgens de huidige formule zou 0 (nul) moeten weergegeven worden.

Uiteindelijk moet het dus zo zijn dat ie de formule pas berekend als de datum van vandaag hoger is dan die in de formule, dus 1/4/2003. Maar ook als ik er 1/4/2002 invul, wordt de formule niet berekend. Ik d8 al eens dat het misschien een instelling bij Opties zou kunnen zijn.

Staat in Extra/Opties/Berekenen de optie Automatisch geselecteerd?

Krijg je als resultaat van de formule 0 (nul), zo niet, wat is het resultaat dan wel.

Post eventueel eens (een deel van) je document, misschien dat het probleem dan duidelijker wordt.

Deel 2 kan ik niet openen (er moet voor aangelogd worden).

Deel 1 werkt bij mij echter wel. Controleer eens wat het resultaat is van volgende formule's:

=F6>DATUM(2003;3;1)
=F6>DATUM(2003;4;1)

De 1e zou WAAR moeten geven, de 2e ONWAAR. Als dat zo is, bekijk dan de waarden eens in het gekoppelde document, misschien is het resulaat van de bewerking wel effectief 0 (nul).

Nog een opmerking: probeer meer rekening te houden met absolute en relatieve celadresseringen, zo kan je de formules makkelijker kopiëren.

Het is al opgelost, volgens mij had ik gewoon n "(" te weinig gezet in de formule. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan