Excel aan Acces koppellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Önder

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2004
Hoi,

Op werk maak ik gebruik van excel bestanden waarin ik elke dag log wie er naar mij bellen voor hulp op onze producten,
Daarnaast heb ik een sheet waarin staat hoeveel klanten ik heb,
Ik hou mijn klanten bij in sheets die ik in maanden opsplits.

Ik wil graag een overzicht maken om te zien hoeveel klanten, hoevaak mij hebben gebeld, wil dit graag in een database doen omdat dat mij makkelijk lijkt.

Kan iemand mij simpel uitleggen hoe ik dit kan doen, ik heb geen ervaring met acces.

Groetjes,
Önder

Ik wil graag een overzicht maken om te zien hoeveel klanten, hoe vaak mij hebben gebeld, wil dit graag in een database doen omdat dat mij makkelijk lijkt.
Kan iemand mij simpel uitleggen hoe ik dit kan doen, ik heb geen ervaring met acces.
Als je geen enkele ervaring hebt met Access dan ga je er nog een stevige kluif aan krijgen, want Access is, op Project na, zo'n beetje het moelijkste pakket van Microsoft om te leren. Dus of je een weloverwogen beslissing hebt genomen? Ik betwijfel het. Sowieso kun je nooit zeggen dat iets makkelijker is in een pakket dat je helemaal niet kent :).
Maar voor jou is de oplossing denk ik een draaitabel in Excel, dan ben je gelijk klaar. Want dat zou in Access ook hebben gemoeten. Bovendien is Excel in draaitabellen heel wat makkelijker dan Access in kruistabellen.

Hoe zou ik dat dan kunnen realiseren? Kan ik dan 2 excel sheets aan elkaar kunnen koppelen?
Groetjes en bedankt voor je snelle reactie

Ook in Excel kun je werkbladen koppelen, net zoals je dat in Access zou doen. Hier staat een nette uitleg.

Dankjewel voor het linkje, het is dus mogelijk aan de hand van de uitleg een tabel te maken met informatie over hoevaak klanten hebben gebeld naar mij.(ik heb ze nooit geteld namelijk) zou dus graag willen dat het systeem ook automatisch mij verteld wie hoe vaak heeft gebeld.

Ook dat haal je uit een draaitabel. Ik krijg de indruk dat je alles per maand wilt weten. In dat geval (sowieso veel beter denk ik) zou je alle data in één tabel (dus ook 1 werkblad) moeten houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan