• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel aanpassingen UI op andere pc importeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Samsung6713

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2019
Goedemorgen,

ik heb voor een excelbestand een custom UI gemaakt.

Deze werkt prima, maar als ik op een andere pc de UI importeert voor een nieuw document word iedere keer het oude document geopend.
Als ik via de vba editor de macro laat draaien in het nieuwe bestand dan werkt het wel (bestanden zijn identiek qua opbouw).

Iemand een idee hoe ik dit oplos/voorkom?

dit is 1 van de macro's die erin draait

Code:
Sub contacten_show()

Dim wb As Workbook
Set wb = ActiveWorkbook
Set wscontact = wb.Worksheets("contacten")

Dim targetrow As Integer
targetrow = wb.Worksheets("hulptabblad").Range("C3").Value

With wscontact
    .Activate
    .Range("A1").Offset(targetrow, 0).Select
  End With

ActiveWindow.DisplayHeadings = False
   ActiveWindow.DisplayGridlines = False
End Sub

Laatst bewerkt:
De code die je laat zien heeft niks met de Custom UI te maken.
Of wordt die macro aangeroepen door een OnAction in de Custom UI?
Hoe zien je callback routines er uit?

Wijzig ActiveWorkbook eens in ThisWorkbook.

Laatst bewerkt:
Dat stukje code is 1 van de macro's die draait een button.

Het probleem is volgens mij dat de macro's komen vanuit een ander bestand, en die code uit willen voeren.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat de macro's uit het huidige bestand aangeroepen worden?

Het bestand word wekelijks nieuw aangemaakt als kopie van de oude, en vanaf verschillende computers word er aan gewerkt.

Als ik ActiveWorkbook verander in ThisWorkbook krijg ik foutmelding Valt buiten subscript
Hoe zien je callback routines er uit?
Ik weet eerlijk gezegt niet wat dat is.

En de laatste regel in mijn vorige bericht heb je ook gedaan?

Custom UI doe je volledig in XML i.c.m. zgn. Callback routines in Excel.
Als je dat niet hebt gedaan heb je dus niets met Custom UI gedaan en ons op het verkeerde been gezet.

ThisWorkbook is gewoon goed.
Als je zegt daar een foutmelding op te krijgen dan is het ook wel handig om deze er bij te vermelden.

Dat is wel een erg sumiere representatie van de echte melding.
Maar die zegt gewoon dat een blad waar je naar verwijst niet bestaat.

Andere oorzaken zijn ook mogelijk maar dan kan je beter je document plaatsen.

zie mijn reactie van 12:09, daar staat de dropboxlink van de beide bestanden.
Ik kan het Excel-aanpassingen.exportedUI bestand hier niet uploaden vandaar even via dropbox.

Ik begrijp dat je daar niet voldoende aan hebt, daarom gelijk even het bestand leeggehaald om hier te kunnen plaatsen.

En wat moet er worden gedaan om je probleem te kunnen zien?

Inmiddels ben ik er achter dat het voor een ander dus niet te zien is welke macro er achter welke knop zit.

Als ik het Excel-aanpassingen.exportedUI bestand gebruik voor andere bestanden met dezelfde opmaak en macro's, blijft de macro achter iedere knop verwijzen naar het originele bestand.

Als ik dus een nieuw bestand aanmaak moet ik iedere keer alle knoppen weer koppelen aan de macro's in dat bestand.
Ik hoopte dat daar een andere oplossing voor was.

De macro's opslaan in een personal.xlsb bestand werkt ook niet, de bestanden worden door verschillende mensen op verschillende computers gebruikt.

Alle knoppen wijzen voor de uit te voeren actie naar documenten met macro's in:
Code:
C:\Users\jouck\Dropbox\02 Productie 2020\

Niet zo vreemd dus dat er niks veranderd omdat die documenten niet wijzigen.

Nogmaals.
Om een lintaanpassing te maken die "met het bestand meereist" dien je de instructies te gebruiken waarnaar ik je al verwees. Alle andere methoden (exportedUI bestanden bij een ander importeren, personal.xlsb aan een ander geven e.d.) zijn niet gewenst omdat je dan de aanpassingen van iemand anders overschrijft. De site van Ron de Bruin heeft uitgebreide voorbeelden hoe je het lint aanpast met downloads erbij waar alles in staat, klaar om te kopieren en aan te passen aan je eigen wensen.
Geloof me, dat is de weg die je beter kan nemen.

Voor zover ik kan zien werkt dat niet als je gebruik wilt maken van macro's als knoppen.

Dat werkt nu juist wel.
Daar is het zelfs speciaal voor.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan