JeroenExcelBoy
Gebruiker
- Lid geworden
- 17 mei 2016
- Berichten
- 7
Beste forumleden,
Ik ben al een tijdje bezig met mijn klantendatabase in Excel, maar ik zit ergens mee.
Ik heb exact genoteerd hoeveel klanten ik per provincie heb (bij elke klant). Nu wil ik ergens een totaaloverzicht maken
Aantal klanten Groningen: ..
Aantal klanten Friesland: ..
Etc.
Ik heb excel zo ingedeeld:
Nummer Bedrijf Naam Achternaam E-mail adres Adres Postcode Woonplaats Provincie Land Website Klant sinds Afgenomen diensten
Provincie staat dus in cel I. In totaal heeft mijn klantendatabase nu 73 klanten, dus ik heb 73 rijen naar beneden.
Ik wil graag in cel T het overzicht maken:
Aantal klanten Groningen: ..
Aantal klanten Friesland: ..
Welke functie moet ik dan gebruiken? Een ALS functie?
Ik ben al een tijdje bezig met mijn klantendatabase in Excel, maar ik zit ergens mee.
Ik heb exact genoteerd hoeveel klanten ik per provincie heb (bij elke klant). Nu wil ik ergens een totaaloverzicht maken
Aantal klanten Groningen: ..
Aantal klanten Friesland: ..
Etc.
Ik heb excel zo ingedeeld:
Nummer Bedrijf Naam Achternaam E-mail adres Adres Postcode Woonplaats Provincie Land Website Klant sinds Afgenomen diensten
Provincie staat dus in cel I. In totaal heeft mijn klantendatabase nu 73 klanten, dus ik heb 73 rijen naar beneden.
Ik wil graag in cel T het overzicht maken:
Aantal klanten Groningen: ..
Aantal klanten Friesland: ..
Welke functie moet ik dan gebruiken? Een ALS functie?