• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel aantallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenExcelBoy

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2016
Beste forumleden,

Ik ben al een tijdje bezig met mijn klantendatabase in Excel, maar ik zit ergens mee.

Ik heb exact genoteerd hoeveel klanten ik per provincie heb (bij elke klant). Nu wil ik ergens een totaaloverzicht maken
Aantal klanten Groningen: ..
Aantal klanten Friesland: ..

Etc.

Ik heb excel zo ingedeeld:
Nummer Bedrijf Naam Achternaam E-mail adres Adres Postcode Woonplaats Provincie Land Website Klant sinds Afgenomen diensten

Provincie staat dus in cel I. In totaal heeft mijn klantendatabase nu 73 klanten, dus ik heb 73 rijen naar beneden.

Ik wil graag in cel T het overzicht maken:
Aantal klanten Groningen: ..
Aantal klanten Friesland: ..

Welke functie moet ik dan gebruiken? Een ALS functie?

Bijna. Kijk eens naar de AANTAL.ALS functie.

Hoi jeroen,

Wat je hiervoor kunt gebruiken is aantal.als
Deze telt het aantal van een bepaalde waarde in een bepaald creterium.

Zo moet het lukken inderdaad :)

Alleen is het 1 criterium en meerdere criteria.
En niet zoals hij zegt, 1 criteria.
Maakt voor jou niet uit, maar ik kan daar slecht tegen :P

Laatst bewerkt:
Haha, dat was mij nog niet eens opgevallen. Het filmpje doet in ieder geval wat het moet doen ;)

Nu nog in je eigen situatie toepassen :)

Wat overigens ook nog wel grappig is, is het aantal particulieren en het aantal zakelijke klanten.

Nummer Bedrijf Naam Achternaam E-mail adres Adres Postcode Woonplaats Provincie Land Website Klant sinds Afgenomen diensten

Dat heb ik als volgt:
Bedrijf:
[leeg vak]
- Philips (als voorbeeld)
[leeg vak]
- Shell

etc. etc.

Is er een manier hoe ik een 'gevuld' vak meetel in het aantal zakelijke klanten en een leeg vak als een particulier?

Dat ik ergens anders heb staan:
Particulieren: 20
Zakelijk: 47

Als je met die uitleg snapt wat ik bedoel :')

Misschien met ALS? Als = leeg +1 bij particulieren, als tekst in staat +1 bij zakelijk.

M.b.t. #9, voor dat soort vragen kan je beter een voorbeeld documentje plaatsen. Ten eerste is het zo niet te lezen en ten tweede kunnen er andere dingen aan de hand zijn dan je zelf verwacht.

Dat kan:
Particulieren (B8): =AANTAL.ALS($B$2:$B$6;"")
Zakelijk (B9): =AANTAL.ALS($B$2:$B$6;">""""")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan