Excel > Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Makkie

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2002
Berichten
91
Ik heb in excel een factuur gemaakt, werkt overigens allemaal perfect, maar nu vraag ik me dus af of dit alles eigenlijk niet beter in access gemaakt kan worden. Ik heb alleen maar te maken met klanten, verschillende werkzaamheden, verschillende middelen. Dit heb ik overigens al in een tabel in access gemaakt. Maar nu komt het volgende en dit is dat ik graag de factuur die ik in excel heb gemaakt die wil ik graag blijven gebruiken, gewoon omdat die er goed uit ziet en overzichtelijk is. Kan ik ditzelfde maken in access? En zo ja, moet ik dan een formulier maken?

M'n volgende vraag is of dat het dan ook mogelijk is om automatisch de werkzaamheden, uren, middelen kan worden doorgevoerd zodat je weet hoeveel uur je bij welke klant hebt gewerkt en voor welk bedrag. Nu doe ik dit weer verwerken in een aparte sheet in excel.

Ik wil eigenlijk gewoon weten of dit allemaal mogelijk is, anders zit ik wel heel erg m'n tijd te verdoen met het zoeken naar voorbeeldjes etc. op het net. En misschien is het dan toch beter om het gewoon bij excel te houden.

Dus ik hoop dat iemand mij hier in iedergeval op kan antwoorden..
Alvast bedankt.
 
Wat wel en niet kan.

Je kunt een beheerssysteempje bouwen met een aantal gerelateerde tabellen in Access.
Je moet wel enige datamodellering kunnen toepassen...
Deze tabellen kun je voeden met zgn formulieren.
Daarna kun je kriskras door heel het systeem allerlei gerelateerde gegevens opvragen zoals :

Top 5 van klanten met gemiddeld het hoogste uurtarief enz., kortom alles wat je te weten wil komen.

Je factuur is echter wel een probleem. Die is nu gemaakt in excel (=struktuur + inhoud) een één op één vertaling naar Access zou die factuur in een tabel doen belanden wat absoluut niet klopt.
Die zul je dus met de rapportgenerator uit Access na moeten bouwen, maar zo erg lijkt me dat niet.

Als je dit wat lijkt, zou ik er zeker mee aan de slag gaan.

Groets, Jas.
 
Mooi!!!, Dank je voor de uitleg en nu weet ik eindelijk een beetje wat wel en niet kan! Eerlijk gezegd had ik gisteravond besloten om het dan toch maar bij excel te houden maar nu ik heb gelezen het hoe of wat ga ik toch maar weer eens actief aan de slag. En blijven zoeken, proberen etc. Je hebt me in iedergeval al geholpen door te melden dat de factuur het beste in een rapport kan worden gemaakt. Dus dat het uiteindelijk wel kan! (alles geprobeerd behalve dat dus!)

We gaan het proberen en in iedergeval bedankt!

Groetjes, Tan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan