• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel adres opzoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Help2000

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2011
Beste hulpbiedende,

Ik heb twee Excel adressenlijsten met ieder circa 8.000 adressen. Nu wil ik weten welke adressen + namen dubbel voorkomen.
Met verticaal zoeken ben ik inmiddels een heel eind gekomen. Echter het grootste probleem is dat Excel niet geheel overeenkomende adressen niet herkent als hetzelfde. Voorbeeld is bijvoorbeeld de straat Burg. Loeffplein of Burgemeester Loeffplein of Burgemeester Loeffpl. etc.

Is er een mogelijkheid om dit probleem op te lossen?

Bij voorbaat dank!

Mvg. Jeroen

Ik denk dat je hierop specifiek moet zoeken. Excel weet niet dat A'dam hetzelfde is als Amsterdam :-P

zet alle adressen onder elkaar

Gebruik 'verwijder duplicaten' in Excel 2007, 2010 en 2013.
Sorteer de adressen en pas aan op zicht.

Postcode met huisnummer is wel overal identiek.

Op basis van de voorgaande opmerking van popipipo heb ik klein voorbeeldje in elkaar gezet. Postcode plus huisnummer is inderdaad een unieke waarde en daar filter ik op... Heb wel 2 hulpkolommen gebruikt (kolom E en J, zijn verborgen in het bestand). Wellicht kun je er iets mee.

Bekijk bijlage uniek 2.xlsx

ALTERNATIEF:
Gooi alles weg na kolom E, en gebruik "Duplicaten verwijderen" in het tabmenu "Gegevens". Er worden nu alleen identieke PC+huisnummer combinaties weergegeven. Hierna kun je de hulpkolom weer deleten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan