• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel afbeelding vergroten bij aanraken

• Onderwerp starter Onderwerp starter RG3
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RG3

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2017
Goedemorgen,

Ik heb een vraagje.

Ik ben bezig met het maken van een artikellijst in excel. Op deze artikellijst moeten foto's komen. Deze foto's staan op dropbox. Om de lijst compact en overzichtelijk te houden, wil ik graag een (heel) klein voorbeeldfotootje laten zien en als je er met je muis overheen gaat de foto vergroot wordt.

Wie kan mij hiermee helpen?

Groeten, Rick

Bijlagen

Thanks SjonR. Dit is op zich ook een prima oplossing.

Maar is het ook mogelijk dat je met een eenvoudige handeling (bijvoorbeeld nog een keer klikken) de afbeelding weer verkleind en de volgende kan inzien?

Het moet een artikellijst worden voor klanten, waarbij het allemaal eenvoudig te bedienen is.

Bij nog een keer klikken op de afbeelding wordt de afbeelding toch ook kleiner? Of bedoel je ongeacht waar je klikt.

Klopt, dat is al goed.

Als het mogelijk is om overal te kunnen klikken, zou dat helemaal mooi zijn.

Mocht het niet kunnen, ben ik al tevreden.

@SjonR

Ik probeer nu de macro in een ander bestand (waar de foto's verspreid over het werkblad staan), maar nu werkt de macro niet meer.

In het bestand dat ik van jou terug kreeg, verschijnt een "handje" zodra ik over de foto ga. Moet ik nog een andere instelling doen bij de afbeeldingen o.i.d.?

Je moet de macro toewijzen aan alle afbeeldingen

Hoi Jean-Paul,

Dit is ook een mooie optie. Maar misschien een domme vraag; hoe krijg je een foto in een cel en hoe krijg je voor elkaar dat deze zo vergroot wordt?

Je kan dat handmatig doen of met een macro, hier het voorbeeld met macro, vul in blad1 het volledig path en naam en de extensie in.
Indien het om veel foto gaat zou je een macro kunnen maken die alle namen van het aangegeven pad op blad1 plaats, en een validatie toepast op Cel B2 om een keuze te maken.

Ga op de cel staan waar je de foto wil hebben

Druk Ctrl + Shift + P

De macro zal dan de foto plaatsen in de geselecteerde cel die je op blad 1 op gegeven hebt .

Bijlagen

Als ik op een willekeurige cel gaan staan en ik gebruik de sneltoets, krijg ik een foutmelding in de VBA. Namelijk deze:

.Fill.UserPicture (absoluteFileName & title & "." & Ext)

Dus bij die macro zou ik op blad2 een keuze kunnen maken welke foto gekozen moet worden en vervolgens met de sneltoets de juiste afbeelding er in zetten, die dan groter wordt bij aanraking?

Wat staat er in cel B2: D2 op Blad1, is het path juist en de naam van het op te halen bestand

Dit werkt in ieder geval al veel beter.

Maar waar ik eigenlijk naar op zoek ben is dat ik in blad2 kan aangeven (dmv gegevensvalidatie bv) welke foto ik in een bepaalde cel wil weergeven. Vervolgens met de sneltoets combinatie komt de foto daadwerkelijk in de cel te staan.

Het lukt nog niet helemaal, maar ik ga er nog even op m'n gemakje naar kijken.

Bedankt alvast in ieder geval en als ik nog vragen heb, stel ik ze gewoon weer aan je!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan