• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel - afschrijvingsstaat bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin1407

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2007
Beste Helpmij'ers,

Momenteel ben ik bezig met het opzetten van een afschrijvingsstaat voor vaste activa.
Nu weet ik dat er een mogelijkheid is om een activum op het moment van activeren pas afgeschreven te laten worden.
Dus dat wanneer er op bijvoorbeeld 18 mei iets wordt geactiveerd, de afschrijving ook daadwerkelijk op 18 mei begint en niet al in april of eerder.

Iemand enig idee hoe ik dit kan inbouwen?

Bij voorbaat dank voor de moeite!

Groeten,
Robin.:thumb:

Misschien een idee: als je afschrijft over de boekwaarde per 1 januari, zou je pas in het jaar nadat het actief in gebruik is genomen moeten gaan afschrijven. Afschrijven in de loop van een jaar (bijvoorbeeld op de datum van ingebruikname) resulteert ook in een restwaarde in het laatste jaar van afschrijven.

robin,

vooreerst welkom op het forum. een voorbeeldbestand zegt veel. we weten dat wat je wil en waar je tegenaan loopt.

steven

Hou er ook rekening mee dat dit een Excelforum is en geen boekhoudforum ;)

Je moet geen sorry zeggen... alle informatie leidt uiteindelijk tot de oplossing en het helpen op zich is van belang.

Robin1407:

Probeer je vraag meer in Excel termen te stellen, dan kunnen we beter helpen denk ik. :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan