• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel afsluiten sluit alle excel documenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stefan1987

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2007
Ik heb mijn systeem opnieuw moeten installeren en dus ook excel 2003. Voor de herinstallatie was het zo. Ik had meerdere documenten in excel open staan en ik sloot er 1 af door op het grote kruisje te klikken (waar je normaal excel me af sluit) dan sloot alleen het document wat open stond. Na de herinstallatie word excel volledig afgesloten. Het zal waarschijnlijk een instelling zijn die ik in het verlede ooit gemaakt heb maar kan deze niet meer terug vinden. Heeft iemand hier een oplossing voor

Alvast bedankt voor de hulp

Je hebt twee kruisjes onder elkaar: een 'rode' en een 'grijze'. Klik je op de rode (de bovenste), dan worden alle documenten afgesloten. Klik je op de grijze, dan alleen het bestand waar je in aan het werken bent. Of is dat niet wat je bedoelt?

Laatst bewerkt:
dit is niet helemaal wat ik bedoelde. Als ik voor de herinstallatie op het rode kruisje klikte werd alleen het document afgeslotenwaarin ik aan het werken was. en nu worden alle documenten afgesloten.

Weet je dat heel zeker...? Als ik op het rode kruisje klik (ook 2003) dan wordt ook alles afgesloten. Klik gewoon op de grijze, dan werkt het sowieso

da klopt maar ik heb dat waarschijnlijk ooit eens ingesteld gehad ergens maar k weet niet meer waar

Misschien iets te maken met of zonder het vinkje bij : Opties >> Weergave >> Vensters op de taakbalk weergeven ??

Zo'n instelling ken ik niet in Excel.

Was het misschien met VBA-code gedaan?

Ik snap eerlijk gezegd het probleem niet. Als je 3mm lager klikt werkt het prima.

Nimmer van gehoord, maar je zou het eens kunnen proberen met de QueryClose:

Code:
ActiveWorbook.Close = true
Exit Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan