• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel alarm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eric,

De foutmelding krijg je omdat de API alleen voor 32-bit Office is gedeclareerd en kennelijk heb je nu ineens weer een 64-bit Office.

Edmoor,
Is dat verwerkbaar in mijn bestand maar zonder knop en bij opstarten bestand?
Thanks , Eric
Leuk dat je de tekst kan kiezen!!

Uiteraard.
Je kan de code lezen toch?
Die kan je overal gebruiken.

Edmoor,
Kunnen we dat veranderen? of terug 32bits instaleren,
Wat betreft code lezen maar kan hem niet veranderen hé

Laatst bewerkt:
Als je de mogelijkheid hebt zou ik 32-bit Office installeren.
Je kan de declaratie ook wjzigen in dit om beide edities te ondersteunen:
Code:
#If Win64 Then
    Private Declare PtrSafe Function PlaySound Lib "winmm.dll" _
     Alias "PlaySoundA" (ByVal lpszName As String, _
     ByVal hModule As Long, ByVal dwFlags As Long) As Long
#Else
    Private Declare Function PlaySound Lib "winmm.dll" _
     ByVal hModule As Long, ByVal dwFlags As Long) As Long
#End If

Je kan in je document toch zien waar die declaratie staat?
Die vervang je dan in z'n geheel door wat ik plaatste.

Je speelt ook nergens in dat document een geluid af
Tevens heb je van alles door elkaar staan en op plekken waar het niet thuis hoort.
Ook bevat het userform totaal geen code dus nogal logisch dat die knop niks doet.

Ik zou zeggen, ga dat eers eens leren want zo heb je niks aan wat hier ook maar aangeboden omdat je het niet in je eigen document weet te verwerken.

he Edmoor,
Kan je aub deze code's juist plaatsen in mijn bestand zodat het werkt, als ik ze dan bekijk begrijp ik het beter en maak ik printscreen voor de toekomst?
Alvast Bedankt, Eric

Je krijgt die foutmelding omdat je met een 64 bits office werkt, iets dat Microsoft zelf nog altijd afraadt.
Verander de code eens naar
Code:
Private Declare Function PlaySound Lib "winmm.dll" _
 ByVal hModule As Long, ByVal dwFlags As Long) As LongPtr

Const SND_SYNC = &H0
Const SND_ASYNC = &H1
Const SND_FILENAME = &H20000
Ik kan het zelf niet testen.

he Edmoor,
Kan je aub deze code's juist plaatsen in mijn bestand zodat het werkt, als ik ze dan bekijk begrijp ik het beter en maak ik printscreen voor de toekomst?
Alvast Bedankt, Eric

Vooruit nog maar een keer dan. Volledig opgeschoond en met dingen op de juiste plek.
Aan een simpele schermafdruk zal je niet voldoende omdat voor wat je wil meerdere secties worden gebruikt.
Het is niet zo simpel als een aangeboden stukje code kopiëren en zomaar ergens plakken.

Bekijk bijlage Kopie van Resterende dagen alarm.xlsm

Waar plaats ik die code ,in workbook?

Dat heb ik je eerder ook al verteld en dat bedoel ik dus met dat je maar erg moeilijk te helpen bent.

Overigens is die 64-bit declaratie van dotchie onjuist.

He Edmoor , prachtig gedaan, ben ik heel erg blij mee, duizend maal dank en sorry boor al de last :confused: :thumb:

Op zich is het geen last hoor, maar je hebt er zelf zo weinig aan als je niet weet hoe om te gaan met de aangeboden oplossingen.

Je moet geen label voor een knop plaatsen, maar pas de naam van de knop aan bij de eigenschap Caption.

ik zeg je net waar je dat moet doen. Je hebt er ook een label op kunnen zetten, dus de VB-editor ken je.

Klik op dat label dat je er voor hebt gezet en verwijder deze ( met delete :)). klik vervolgens op de knop en kijk linksonder in je scherm. Daar staan de eigenschappen.

Bij Caption staat nu "Spreek A1 uit". Hier kan je neerzetten wat je maar wilt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan