• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel als agenda?

Status
Niet open voor verdere reacties.

poohbeer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 nov 2004
Hallo allemaal,

Ik heb een klantenbestand gemaakt met daaraan een factuur gekoppeld, Nu wil ik graag dat er op het juiste moment een herinnering te voorschijn komt dat ik weer een factuurtje moet sturen, maar ik heb geen idee hoe ik dit moet doen en of het uberhaupt wel kan in excel. Iemand een idee?

Alvast bedankt!

Hey,

Mogelijk ja kan makelijk en moeilijk
is de factuur datum per klant of alle klanten tegelijk.?

je zou bv met voorwaardelijke opmaak de rij van de klant kunnen kleuren in bv Rood als je een factuur moet sturen
dan moet je wel de datum in de gegevens zetten
dus bv Kolom B ofzo

en niet onbelangrijk het sheet moet natuurlijk wel geopent zijn.

je kan ook in VBA een script maken zodat er een popup komt die aangeeft dat je de factuur moet maken voor een klant...maar dat is veel meer werk.

het is maar net hoever je wil gaan.

in neem aan dat je ook gewoon outlook gebruikt
je zou daar een terugkerende taak in kunnen zetten.
zodat je elke maand /week een melding krijgt dat je de factuur moet sturen.

zo zie je meer oplossingen mogelijk.
denk persoonlijk dat het eerste of laatste het makelijkste is om mee te beginnen.

met voorwaardelijke opmaak kan ik je wel helpen.
maar dan moet je even een voorbeeld sturen of goed vertellen waar de gegevens staan.

Het idee van Wildboy had ik ook in gedachten. Ter aanvulling zou ik zeggen doe in de terugkerende afspraak van Outlook een sjabloon of exemplaar van het factuurbestand. Je hebt dan gelijk de juiste factuur bij de hand.

Mvgr, René.

Hey Rene,

Ja lijkt mij ook makkelijk... doe niet anders met wekelijks terugkerende taken...factuurtje,Mailtjes, Uren verantwoording etz....

maar in excel kan het natuurlijk ook
bijgaand een voorbeeld met voorwaardelijke opmaak
heel simpel en snel te maken

Het is maar net hoe poohbeer het wil
:thumb:

Bijlagen

Bedankt voor jullie raad.
Ik weet nu wat ik kan doen.
Heb ondertussen bij de bieb ff boek gehaald over Visual Basic, kijken of ik daar wat moois van kan maken

Groeten van poohbeer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan