• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel als-functie met meerdere veranderingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoostHoeve

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2010
Berichten
17
Goedendag,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb in excel een als-functie gemaakt. Daarmee vergelijk ik twee rijen met elkaar. Dan moet er een melding komen als de tweede rij is gestegen. Nu lukt dit wel, echter wil ik ook in deze signalering laten blijken door welke factor deze verandering is gekomen.

Met de ALS-functie lukt het mij echter niet om dit zo te krijgen. Als ik dan bijvoorbeeld Rij A & C verander, dan zegt excel dat de gehele verandering te wijten/danken is aan Rij A. Opzich logisch gezien de formule, maar niet hoe ik het wil:p! De EN/OF functie is hiervoor volgens mij ook niet de juiste.

In de bijlage heb ik een voorbeeld hiervan gedaan. Hopelijk kunnen jullie mij helpen hiermee!
 

Bijlagen

  • Werkmap2.xlsx
    34,1 KB · Weergaven: 51
Beste JoostHoeve ;)

Neem deze formule voor cel A7 :

=ALS(D5>B5;"Het totaal is gestegen door een verandering in "&ALS(D2>B2;"D2";ALS(D3>B3;"D3";ALS(D4>B4;"D4";"Het totaal is gedaald of gelijk gebleven"))))

Groetjes Danny. :thumb:
 
Beste JoostHoeve ;)

Neem deze formule voor cel A7 :

=ALS(D5>B5;"Het totaal is gestegen door een verandering in "&ALS(D2>B2;"D2";ALS(D3>B3;"D3";ALS(D4>B4;"D4";"Het totaal is gedaald of gelijk gebleven"))))

Groetjes Danny. :thumb:

Sorry voor de late reactie en bedankt voor jouw reactie!
Alleen is dit ook niet wat ik zoek.
Want als ik nu meerdere variabele verander, zegt de formule alleen: Het totaal is gestegen door een verandering in D2. Ook als ik D2, D3 en D4 verander.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan