• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel ALS functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

lottepost

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2019
Ik maak in het tweede tabblad gebruik van de functies: =ALS('Blad1'!A1=""; ""; 'Blad1'!A1) en =ALS('Blad1'!A2=""; ""; 'Blad1'!A2). Als ik in cel A1 van blad 1 een woord heb staan komt dit ook te voorschijn in cel A1 van blad 2. Als ik dit woord in blad 1 knip uit cel A1 en plak in cel A2 komt in cel A1 van blad 2 =ALS('Blad1'!A1=""; ""; 'Blad1'!A1) te staan en in cel A2 van blad 2 =ALS(Blad1!#VERW!=""; ""; Blad1!#VERW!) te staan.

Kan iemand mij erbij helpen dat in blad 2 de ALS functie gewoon naar de goede cel blijft door linken?

Proberen plakken speciaal?

zo?

Code:
=ALS(INDEX(Blad1!A:A;RIJ())="";"";INDEX(Blad1!A:A;RIJ()))

Kan ik =ALS(INDEX(Blad1!A:A;RIJ())="";"";INDEX(Blad1!A:A;RIJ())) ook zo aanpassen dat dit alleen voor cel B5 t/m B10 werkt bijvoorbeeld? Ik wil het namelijk niet voor een hele rij en dat met cel A1 en A2 was alleen een voorbeeld.

Onder een voorbeeld versta ik een representatief Excelbestandje waarin je even uitlegt/aangeeft wat je precies hebt en wat je wilt bereiken.

In het voorbeeld dat ik heb bijgevoegd wil ik de letters in het eerste tabblad in kolom B met de ALS functie naar het tweede tabblad kolom B kopiëren. Als ik nu bijvoorbeeld letter d uit cel B6 knip en in cel B7 plak gaat het in het tweede tabblad mis. Ik heb het nu met =ALS(INDEX(Blad1!B:B;RIJ())="";"";INDEX(Blad1!B:B;RIJ())) geprobeerd, maar mij lukt het niet om dit te gebruiken voor een gedeelte van de kolom en niet de hele kolom.

Ik ben dit alles met de ALS functie gaan doen omdat als je ze gewoon door linkt (zoals in kolom D in tabblad 2) er een 0 komt voor de cellen die geen waarde hebben en dat wil ik niet. Ik wil deze cellen ook gewoon leeg hebben.

Ik wil dus de cellen B3 t/m B13 in tabblad 1 doorlinken naar tabblad 2, zodat de lege cellen leeg blijven (en er dus geen nullen komen) en dat ik waarden in de cellen B3 t/m B13 in tabblad 1 kan knippen en plakken en dat het dan mee veranderd in tabblad 2.

Bijlagen

De formule van VenA in #3 heb je niet geprobeerd? Die werkt gewoon hoor...
(A even in B veranderen in je voorbeeld).

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wat gek, ik had het geprobeerd, maar nu werkt het inderdaad wel. Maar ik bedacht me ook dat ik mijn voorbeeld bestandje niet helemaal goed had gemaakt. Ik wil wat in blad 1 in cel B3 staat niet per se in blad 2 ook in cel B3 maar bijvoorbeeld in cel B6 (zie bijgevoegd bestandje). Dan werkt de formule van VenA niet meer helaas.

Bijlagen

Als je van RIJ() eens RIJ()-3 maakt. Wat gebeurt er dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan