• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel automatisch laten invullen adh een access query

Status
Niet open voor verdere reacties.

naprius

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2007
Hallo,

Wij werken momenteel met een formulier om rolstoelen van de depothouder af te roepen. Dit formulier wordt ingevuld door onze Chef TD en vervolgens opgestuurd. Omdat alles met de hand invullen nogal foutgevoelig is had ik graag dat een aantal cellen in het formulier (Gebruiker, geboorte datum, bsn-nummer, etc) automatisch worden ingevuld door alleen maar het Ordernr. in te vullen. Dit Ordernr. is uniek.

Is dit uberhaupt mogelijk?

Ik zou graag een voorbeeldje uploaden, echter dit is afgeschermd.

Alvast bedankt,

groeten,

naprius

Als je alle gegevens al hebt staan, kun je je formulier aanpassen met vert.zoeken / vlookup.

Richard

Hallo Naprius,

Ik zocht wat anders maar kwam jou (nog onopgeloste?) vraag tegen.
Omdat ik zelf ook met een soortgelijk formulier werk wilde ik nog even reageren.

Allereerst nog even reageren op het voorstel van Richard, Vert.zoeken is een goed te begrijpen formule die feilloos werkt, hooguit ben je gebonden voor zover ik weet aan de positie van je ordernr in je tabel (dit moet wel de eerste kolom zijn).

Meer flexibel is echter de formule Index, waarbij je het rijnummer laat opzoeken d.m.v. de functie Vergelijken (uiteraard met jouw ordernr). Je krijgt dan zoiets als
Index(tabelnaam;Vergelijken(ordernr;kolom_met_Ordernrs_in_je_Tabel;0);kolomnr_waarin_bijv._geb.datum)
Ik heb een klein voorbeeldje bijgevoegd.

Dus, vert.zoeken is echt een goede aanrader en zou ik zeker mee stoeien.
Index is een stuk lastiger, maar vereist verder geen aanpassingen aan je tabel.

Bijlagen

Bedankt! ik zal hier zeker eens mee gaan stoeien. In ieder geval een leuke uitdaging op een vroege maandag morgen :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan