• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel: Automatisch tekstblokken invoegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterF

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2012
Op verschillende werkbladen (bv. werkblad 2,3,4 en 5) maak ik tekstblokken van verschillende lengtes.
op werkblad 6 wil ik, afhankelijk van de keuze die ik maak op werkblad 1 ( met behulp van checkboxen2,3,4, of 5), de tekstblokken van werkbladen 2 ,3,4 en of 5 onder elkaar weergeven. Het moet ook mogelijk zijn om bijvoorbeeld op werkblad 6 (afhankelijk van de keuze op werkblad 1, op werkblad 6 bijvoorbeeld de tekstblokken van werkblad 2 en 4 en 5 (of andere keuze ) onder elkaar weer te geven.

Wat moet ik doen om dit voor elkaar te krijegn ( misschien een macroknop op werkblad 6 plaatsen? ( wat moet er in de programmeerregels staan?)

Bij voorbaat dank voor de hulp.

MisterF.

Plaats eens een voorbeeldbestandje met wat je hebt, en waar je heen wil.
Makkelijkste is om al die tekstblokken een naam te geven zodat je daarheen kan verwijzen bij het kopieëren.

Bijgesloten een voorbeeldbestnadje.

Hoi Rudy,

Bijgesloten tref je een voorbeeldbestndje aan. Dit bestand wordt later nader uitgewerkt.

Bvd voor je hulp.
Mvg,
Frank

Ps. Het is voor mij de eerste keer dat ik een bestandje probeer te koppelen aan het bericht. Ik weet niet of dit goed gegeaan is, Geef even een berichtje retour.

[ATTA
CH]148053[/ATTACH]

Bijlagen

Probeer de bijlage eens uit. Ik heb wel alle samengevoegde cellen verwijderd, want dit zorgt enkel voor problemen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi Rudi,,
Dis prcies wat ik bedoel, echter met eenkleine uitbreiding.
Wat nu als de tekst op blad 2, 3, 4 of uitgebreid wordt met één of meer rijen tekst.
Bijvoorbeeld op blad 2 voeg ik toe
Land Nederland
en op blad 5 voeg ik bv toe
discussies Ik mag discussies starten. enz.

Wat moet dan aan de code aangepast woren?

BVD.,

Frank

In de code niets, enkel de bereiken bij de gedefinieerde namen aanpassen.

Rudi, rekekening houdende et jouw slogan in jouw antwoord, heb ik toch nog de volgende vragen:

1) Wat bedoel je et bereik aanpaassen?
2) Is het mogelijk om de teksten die dmv het aankruisen van de checkboxen op het voorblad, in te veogen op het blad Output tussen bijvoorbeeld rij 12 of rij 26 of welke andere rij (de rij en waar tussen gekopieëerd moet worden, komt uiteraad terug in de programmacode (lijkt mij)?

Dank voor al je hulp

MvGr,

MisterF

1) de grootte van het te kopieëren oppervlakte uitbreiden zodat alle nodige cellen worden inbegrepen.

2) bedoel je hiermee dat elk bereik op een bepaalde plaats moet komen op blad Output ?

1) Ik heb op blad 2 Land Nederland toegevoegd. Daarna op het bald Voorblad de checkboxen 2 en 4 aangevinkt. Op blad Output op de knop geklikt. Land werd niet zichtbaar. ??
2) Ja bijvoorbeeld het bereik van blad 2 tussen rij 14 en 15 en het bereik van blad 3 tussen rij 20 en 21 enz.

Bvd.

Mvg
Frank

Voor Xl2007 Formules >> Namen beheren >> Bereiknaam selecteren >> Bewerken >> Bereik wijzigen.
Ik raad je toch eens aan een handboek open te slaan en het hoofstuk over hoe een naam te geven aan een bereik grondig door te lezen.

Laatst bewerkt:
tekstblokken invoegen

Hoi Rudi,

Dank voor je uitleg en de tip om het handboek erop na te slaan( ga ik kopen) . Ga ik zeker doen.
Je hebt mij goed op weg geholpen. Ben aan het stoeien geweest met het door jou toegezonden bestand. Bereiken aangepast, tabladen toegevoegd, de code aangepast en alles werkt.

Ik heb op tabblad "Anhef"cel B7 een verwijzing gemaakt naar de gegevens op tabblad Gegevens Verificateur.
Klik ik nu op de commando-knop op het Tabblad " Output", dan worden die gegevens niet zichtbaar. Kun je mij vertellen hoe dat komt?

Zie bijgevoegd bestand.

Mvg,

Frank

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan