• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel bedrag opdelen in procenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Invisible92

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 okt 2011
Beste lezers,

Na een tijdje geworsteld te hebben in Excel, is het tijd om hier hulp te vragen.

Ik wil in Excel een spaarplan maken. Het bedrag wat ik overhoud per maand wil ik verdelen over vijf doelen. Voor het gemak wil ik een tabel hebben, waar als ik een bedrag invul, precies staat hoe het bedrag per maand verdeeld moet worden. Naar het eerste doel gaat 40 %, naar het tweede doel 20%, naar het derde doel 10%, naar het vierde doel 10% en naar het laatste doel 20%.

Nu heb ik dus geen idee hoe ik deze tabel vorm moet geven en van welke formules ik gebruik moet maken. Wie kan deze Excel-leek op weg helpen?

*KNIP*
Stel het te verdelen bedrag b.v. op € 100.00 en zet dit in A1
eerste doel = (40/100)*A1
tweede doel = (20/100)*A1
derde doel = (10/100)*A1
vierde doel = (10/100)*A1
vijfde doel = (20/100)*A1

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedrag wat je wilt berekenen zet je in A1.
In B1 zet je
Code:
=A1*40%
In C1 zet je
Code:
=A1*20%
Enz.

Laatst bewerkt door een moderator:
@Krolik,

Nutteloze opmerkingen mag je bij je houden, je laatste bericht verwijderd.

Inmiddels een nette, werkende tabel. Begin langzaam aan een beetje bekend te worden met Excel.

Excel heeft niet voor niets een rekenfunctie, ik neem aan om onder andere rekenwerk te vergemakkelijken en/of te versnellen. En dat was ook mijn beweegreden.

In ieder geval bedankt voor de vlotte reacties!

Welke oplossing heb je gevonden? Is leuk te weten voor een volgende helpmij-er.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan