• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bedrag optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ningrahare

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2010
excel vba bedraag optellen
hallo allemaal,
ik heb een vraagje ik heb voor verkoop van kaarten een kleine systeem gemaakt maar ik wil het volgende: als ik betaal wijze op rekening click dat die bedraag bij het blad sales rapport rij E118 wordt opgeteld.
kan iemand me hiermee helpen ?
ik heb in de bijlage het systeem toegevoegd.

alvast bedankt

Bijlagen

Is het zo goed?
Code:
=ALS('Klant 1'!A101=2;'Klant 1'!D107;"")

Cobbe

Je moet de checkbox nog linken aan cel A101. Dat doe je via rechtsklikken op de checkbox en kiezen voor Besturingselement opmaken - Besturingselement - Koppelen met cel -->A101

Succes, Cobbe

Even via VBA gedaan ,
ff moeten zippen

Bijlagen

Laatst bewerkt:
thnx hij doet het wel, maar een vraagje waaromkrijg ik een fout melding bij het tottaal bedrag #WAARDE! bij Sales Rapport F119 ?
Je moet de checkbox nog linken aan cel A101. Dat doe je via rechtsklikken op de checkbox en kiezen voor Besturingselement opmaken - Besturingselement - Koppelen met cel -->A101

Succes, Cobbe

Kleine aanpassing in de formule:

Code:
=ALS('Klant 1'!A101=2;'Klant 1'!D107;[B][COLOR="red"]0[/COLOR][/B])

Cobbe

dankje wel maar hoe zit als ik een klant erbij toevog zeg maar nog een sheet erbij klant 2 hoe kan ik dit in de vba toevogen ?
Dan zal er best overgeschakeld worden naar " optionbuttons " om het bedrag eerst leeg te maken en daarna het andere bedrag van klant 2 in de cel te plaatsen .

Dank je wel , maar nog een vraag hoe zit als ik nog een sheet bij doe een klant 2 zeg maar en die wil ik ook zelfde hebben als ik op rekening klik dat die automatish bij geteld wordt
Kleine aanpassing in de formule:

Code:
=ALS('Klant 1'!A101=2;'Klant 1'!D107;[B][COLOR="red"]0[/COLOR][/B])

Cobbe

Hier eentje met 3 tabbladen Klant1 , Klant2 en Klant3

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan