• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel: beide cellen kleur geven als de waardes gelijk worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

siennielicious

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 dec 2010
Hallo,

Ik heb een vraag.. ik weet niet of het mogelijk is maar ik zal de situatie even toelichten..

Ik heb 3 tabellen gemaakt waarin ik bepaalde getallen kan invullen..
Ook heb ik nog een los tabel gemaakt (zelfde tab) met een aantal vaste waardes daarin..

Nu wil ik voor elk tabel (dus alle drie apart) een aantal verwijzingen maken naar het losse tabel. zodat als de waarde in tabel1 de waarde in het vaste tabel overstijgt het bijvoorbeeld groen wordt..

Bijvoorbeeld: Tabel 1
Als d5 (is cel in 1e tabel) groter is of gelijk aan o8 of o9 (is een cel in tabel met al reeds ingevulde waardes) dan moeten beiden cellen groen worden..

Bijvoorbeeld: Tabel 2
Als d12 groter is of gelijk aan n8 of n9 dan moeten beiden cellen oranje worden..

Heeft iemand enig idee wat de formule hiervoor is en hoe in de kleuren hierin krijg..?

Bedankt.

Groetjes, S.

Beste S,

De vraagstelling is niet helemaal duidelijk, bijv. :
Als d5 (is cel in 1e tabel) groter is of gelijk aan o8 of o9 (is een cel in tabel met al reeds ingevulde waardes) dan moeten beiden cellen groen worden..
Wat nu als bijv d6 groter is als o8 of o9 ?
Zo zijn er meer conflicten te vinden in deze vraag.

Zou je een voorbeeld bestandje kunnen plaatsen ? Dan is het misschien iets duidelijker.

Beste gelens,

Bedankt voor je reactie..

Bijgevoegd even een simpele versie van de tabellen.. hier als voorbeeld met schema's voor hardlopen (misschien niet helemaal duidelijk hierdoor maar t gaat om de celinhoud)

Elke kleur/cijfer staat voor een persoon.. dus ik wil dat persoon 1(=tabel 1) een groen vakje krijgt bij wk 52/verschil.. want het is dan de 10% overschreden die behaald moest worden.. kortom hij heeft 2,5 gehaald en dat vakje word groen en het vakje van de 10% bij die persoon wordt ook groen..
Dan in wk 2 heeft die persoon 3,8 extra gelopen dat is 25% van wat hij zij moest behalen dus wil ik dat dat vakje bv geel wordt en het vakje 25% bij die persoon ook geel..

Bijgevoegd het bestandje...

Hopelijk kun je mij helpen..
groetjes, S.Bekijk bijlage Voorbeeld tabellen.xlsx

Hay Popipipo,

bedankt voor je reactie.. al kan ik niet helemaal terug vinden hoe je het hebt gedaan..?
Heb je misschien een toelichting hierop?
ook zijn alle kolomen van de 10% gekleurd terwijl alleen de cel onder persoon 1 gekleurd moet worden.. die andere worden namelijk gekoppeld aan de andere twee tabellen..

groetjes, s.

ook zijn alle kolomen van de 10% gekleurd terwijl alleen de cel onder persoon 1 gekleurd moet worden.. die andere worden namelijk gekoppeld aan de andere twee tabellen..
Cellen L8:O12 zijn niet via VO gekleurd

Ik heb alleen de VO voor tabel 1 er in gezet.
Let op de goede volgorde van de 5 VO formules.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan