Excel-bereik afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Berichten
649
Ik heb een Excel-sheet (Office 7) dat bij gewoon afdrukken in Excel niet op één pagina past.Als ik het kopieer en in Word plak als enhanced metabestand, dan wordt het geheel netjes op één pagina geprint. Ik zou dit echte graag geautomatiseerd doen. De macrorecorder stopt echter zo gauw ik Excel verlaat (ook wel logisch). Toch moet het kunnen denk ik; iemand een idee? Binnen Excel blijven mag uiteraard ook, als alles maar netjes proportioneel gecomprimeerd wordt dat het op één pagina past.

Overigens: lang geleden lukte het me om volledig automatisch zaken tussen WordPerfect en PlanPerfect heen en weer te hevelen met macro's.
 
Je kunt in Excel uiteraard aangeven bij de pagina-instellingen dat het afdrukgebied op een aantal vaste pagina's moet worden afgedrukt. Excel verkleint dan zelf het bereik tot het op de opgegeven pagina's past. Lijkt mij veel zinniger om dat te doen dan met ingewikkelde Word constructies, en je hoeft er niet voor te programmeren.
 
Dank; ik heb terug gevonden (was mogelijkheid compleet vergeten). Inderdaad veel handiger dan transfer naar Word.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan