• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel berekenmodule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stevesh

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2012
Goedemiddag,

Ik wil een berekenmodule gaan maken voor de kosten van een spandoek.
ik wil een aantal velden invoeren (Breedte x Hoogte & het aantal stuks)

daarna heb ik nog een aantal opties wat ingevoerd moet worden en dan aan de hand van zowel het aantal m² als het aantal m¹, zou daar een prijs uit moeten komen te rollen.

ik heb een beginnetje gemaakt, maar kom er nog niet helemaal uit. wellicht dat iemand hier mij verder op weg kan helpen? Op pagina 2 heb ik de berekeningen staan.

Bvd!
Steve

Laatst bewerkt:
Ik heb nog een oud excel documentje gevonden waarin ook de afloop wordt berekend.
dit heeft iemand gemaakt die niet meer werkzaam is in de firma. Maar zou dit wel mee willen nemen in de nieuwe berekenmodule.

Laatst bewerkt:
Helpen, kan, maar wat verwacht je van ons.
Met welke berekeningen heb je een probleem / problemen.

Als tip: Kijk ook even kritisch naar het gebruik van de som functie. Deze is om een celbereik op te tellen en het lijkt er wat op dat je deze gebruikt om een sommetje te maken.

Hi HiHans,

ik heb nu op blad 1 wat lijstjes gezet, en heb wat problemen met de ALS functie. voornamelijk als het afhankelijk is van meerdere ALS functies.
Ook het stukje berekenen hoeveel ogen (en dus elastieken) zijn, is even gecompliceerd.

verder werk ik eigenlijk niet zo vaak in Excel, dat helpt dus ook niet echt mee.

Wat ik graag zou willen is dat in Blad1 alles wordt ingevuld, en op blad2 de berekening (en ook dus bij eventuele prijswijzigingen de prijzen kan aanpassen)
wellicht kan/wil iemand mij in de juiste richting duwen?

bvd.
Steve

Laatst bewerkt:
Wauw,

helemaal top! Gisteravond ook nog zitten studderen, maar kwam er maar niet uit.
thanks!

Nu zit ik alleen nog te bedenken hoe ik bijvoorbeeld Restmateriaal kan meerekenen.

Rolbreedte is max 160cm stel de print is 200 cm heb ik dus (maximaal) 2x 160cm nodig en dus 120cm als restant... dat moet natuurlijk ook ergens betaald worden.

Laatst bewerkt:
Opzich handig inderdaad, zou dit graag willen met dan op blad 1 de invul mogelijkheid. dan is 't helemaal perfect

je moet toch enkel op blad 1 de gegevens invullen. (gele vakken). op blad2 kan je, als de prijzen veranderen, dat doen in de blauwe vakken.

Bijlagen

Als er geen verdere vragen zijn kan je de vraag als opgelost zetten in uw eerste post.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan